וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא פרס: דיבורים על שלום הם לא פוליטיקה

טל שלו

31.12.2012 / 14:30

נשיא המדינה אינו נרתע מהביקורת מימין על התערבותו כביכול במערכת הבחירות וממשיך לשאת הצהרות מדיניות. לדבריו, ישראל מוכנה לדבר עם חמאס אם הארגון יקבל את תנאי הקוורטט

עריכה: יאיר דניאל

יממה לאחר שחולל סערה פוליטית כשקרא לחידוש המו"מ עם אבו מאזן וביקר את מדיניות החוץ של הממשלה, המשיך היום (שני) נשיא המדינה שמעון פרס להבהיר את עמדותיו המדיניות. "דיבורים על שלום אינם של פוליטיקה, אלא של חזון ועקרונות. אני מאמין שחזון זה דבר גדול יותר מהמציאות היומיומית של החיים. ישראל חייבת להמשיך במשא ומתן עם הפלסטינים", אמר פרס במפגש בבית הנשיא עם ראשי העדות הנוצריות לרגל השנה האזרחית החדשה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"דיבורים על שלום אינם של פוליטיקה אלא של חזון ועקרונות"/מערכת וואלה!, צילום מסך

פרס התייחס בדבריו גם לחמאס בעזה והבהיר כי ישראל תהיה מוכנה לנהל משא ומתן עם נציגי הארגון אם אלה יקבלו את תנאי הקוורטט - הכרה במדינת ישראל, הפסקת הטרור, וקבלת הסכמים קודמים. לדבריו, "חמאס ועזה צריכים להחליט מה הם רוצים - מלחמה או שלום. ישראל תשמח לראותם מגיעים להישגים ובונים. אין לנו סיפוק מכך שאזרחים בעזה סובלים, אם הם לא יירו - לא יירו עליהם. ישראל תשמח לראות את עזה משגשגת". הוא הוסיף, כי "אנחנו מוכנים לדבר עם חמאס, אבל חייבים לקבל את תנאי הקוורטט. אלה לא התנאים שלנו, אלא של הקהילה הבינלאומית. הם צריכים להחליט אם פניהם לשלום או ירי".

הנשיא המשיך והדגיש כי השאיפה לשלום היא העומדת בראש סדר העדיפויות ואמר: "שלום אינו רק צורך אלא ציוויי, עוד מהתנ"ך, מהברית הישנה והברית החדשה. שלום אינו רק חלום, או שאיפה רחוקה, זהו הישג שניתן לקדם ועלינו לעשות זאת באומץ ובכנות. ישנה התחלה של שלום במזרח התיכון, יש לנו שלום עם מצרים שאנו מעריכים מאוד, ישנו הסכם שלום עם ירדן והתחלנו תהליך אל מול הפלסטינים. אנו לא מרימים ידיים בדרכנו לשלום".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

"פרס מבזה את מוסד הנשיאות"

אתמול נאם פרס בפני למעלה מ-150 שגרירים וקונסולים ישראלים שהגיעו לישראל לכנס השנתי של משרד החוץ, ומתח ביקורת חריפה על נתניהו וליברמן בנושא הפלסטיני. "אבו מאזן הוא פרטנר לשלום. אני מכיר אותו 30 שנה. אף אחד לא ישנה את דעתי על אבו-מאזן, אפילו אם יגידו לי שאני לא יכול להשמיע אותה כי אני נשיא", אמר. "כדיפלומט עדיף תמיד להיות אריה בעור של כבשה, ולא כבשה בשאגות של אריה ולהבהיל את כל העולם. תפקיד הדיפלומטיה הוא ליצור ידידים, ולא למנות אויבים".

דבריו של פרס עוררו תרעומת בליכוד, שהוציאו תגובה נזעמת בה האשימו אותו בכך שהוא "מנותק מהציבור" בדעותיו המדיניות. התגובות שגיבו את פרס משמאל לא איחרו להגיע, כאשר יחימוביץ', לבני וגלאון תקפו את הליכוד על הטון החריף בו נקטו נגד פרס, והאשימו אותו ב"ביזוי מוסד הנשיאות". בניגוד לטון החריף של חלק משרי הליכוד, ראש הממשלה עצמו דווקא בחר להתבטא בדיפלומטיות יתרה, ככל הנראה למוד לקחים מהעימות הקודם עם פרס, באוגוסט האחרון, אז מתח פרס ביקורת על התנהלות נתניהו מול הממשל האמריקאי בנושא האירני. "אני מעריך ומכבד את נשיא המדינה. אנחנו נפגשים באופן קבוע כולל אפילו ביום שישי ומחליפים דעות, כך זה היה וכך זה יהיה", אמר נתניהו במהלך סיור בבית-שאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully