וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההצבעה נדחתה: ארצות הברית תיפול מהמצוק הפיסקלי?

כשהמחוגים יורו חצות בארצות הברית יציינו את השנה החדשה שתפתח בחשש מהעלאת מיסים וקיצוצים רוחביים. נראה כי ההצבעה לא תתקיים במועד האחרון להצבעה שהייתה עוצרת את המהלך

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

בית הנבחרים יחמיץ הלילה (שלישי) את המועד האחרון להצבעה על הגזירות הכלכליות, בחצות הלילה שעון ארצות הברית, שתמנע את נפילתה של ארצות הברית מהמצוק הפיסקלי עם כניסתה לתוקפה של שנת 2013 - כך דווחו הלילה גורמים רפובליקנים. מהמפלגה נמסר למחוקקים כי יצביעו על הצעה אחרת וזו תהיה הצבעתם היחידה היום. עם זאת, הקונגרס עדיין יכול להעביר בהמשך החקיקה רטרואקטיבית אשר תעצור את העלאת המסים וקיצוץ בהוצאות. לדברי גורם רפובליקני, השפעת הדחייה על המשק תהיה מנימילית. "עדיין אין לנו הצעה, ואנו רוצים שהסנאטורים יקראו אותה לפני שיצביעו", אמר הגורם. הסנאטור ג'ון מקיין אמר הלילה כי הקיצוצים הצפויים ידחו בחודשיים במסגרת הסכם טנטטיבי.

נשיא ארה"ב ברק אובמה מודיע כי ההסכם שימנע את המצוק הפיסקלי בדרך, דצמבר 2012. AP
מיהר לשמוח? הודעת אובמה, אמש/AP

מוקדם יותר הסתמן כי הסנאט הצליח לגבש הסכם את כניסתן לתוקף של שורת גזירות כלכליות שיכנסו לתוקפן עם תחילת השנה החדשה ועלולות להביא לפגיעה קשה במשק האמריקני. הנשיא ברק אובמה הודיע רק לפני מספר שעות ההתקדמות באשר להסכם, והרגיע בזהירות חששות בקרב רבים מהאמריקנים שעות לפני חגיגות השנה החדשה. "נראה כאילו ההסכם הזה בדרך - אבל הוא עדיין לא הושלם", אמר אובמה, "יש עדיין נושאים שצריך לפתור אבל אנחנו מקווים שהקונגרס יצליח לעשות זאת".

לדבריו, "ההסכם האפשרי שמדברים עליו לא רק שיוודא שהמסים לא עולים למעמד הביניים, אלא גם יבטיח את הקלות המס למשפחות עם ילדים, יבטיח את הארכת ההקלות לסטודנטים, הקלות מס לחברות לאנרגיה ירוקה, ויסייע להארכת תוקף דמי האבטלה". לדברי מקור המעורה בדיונים, ההסכם כולל העלאה של המסים, נושא אשר עמד במרכז המחלוקת בין הצדדים שמנעה עד כה את ההגעה להסכם.
כמו כן, אובמה אמר כי הצדדים התפשרו בנושא המסים. "נבקש מ-2% מהאמריקנים לשלם קצת יותר מסים שיוסיפו מאות מיליארדים נוספים לקיצוץ הגרעון. זו התקדמות אבל נצטרך לעשות יותר. אל תשכחו, רק בחודש שעבר הרפובליקנים סירבו להעלאת המסים ל-2% העשירים ביותר", אמר. לדבריו, "אי אפשר לצפות להקרבה מצד מעמד הביניים, בלי לבקש שגם המיליונרים והעשירים יתרמו. זה לא יקרה אחרת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מנהיג הרפובליקנים בסנאט, מיטש מקונל, יולי 2012. J. Scott Applewhite, AP
נועד עם הרפובליקנים לפני ההחלטה. מיטש מקונל/AP, J. Scott Applewhite

עם זאת, טרם הושגה הסכמה באשר לכלל סוגיות המחלוקת. כך למשל, צפוי הסכם בנושא לעכב שורה של קיצוצים, אולם טרם הוחלט עד איזה מועד. גורם אחר סיפר כי ישנה מחלוקת נוספת באשר לקיצוצים בתקציב על מנת למנוע קיצוץ בשכר הרופאים במדינה. מוקדם דווח יותר כי מנהיג המיעוט הרפובליקני בסנאט, מיטש מקונל, צפוי לכנס את הרפובליקנים לתדרוך באשר לעסקה המסתמנת על מנת לוודא שתעבור בהצבעה, אך כאמור, ההצבעה לא תתקיים הלילה.

המצוק הפיסקלי הינו כינוי למהלך אוטומטי של העלאת מסים שתלווה בקיצוצים רוחביים בתקציב ארה"ב. מדובר בפקיעת תוקפן של שורת הטבות שניתנו לציבור ולמגזר העסקי בארצות הברית בשנים האחרונות, אשר נכנסו לתוקף בימי הנשיא ג'ורג' בוש הבן, ומטרתן הייתה לעצור את תפיחת החוב הלאומי. תוקפן של ההטבות הוארך מאז בהסכמים בין הנשיא אובמה לקונגרס, ופקיעתן ב-1 בינואר 2013 הייתה צפויה לגרור אוטומטית שורה של קיצוצים בגובה 500 מיליארד דולרים בתקציב, לצד העלאות מסים ומחיקת הטבות לשכבות החלשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully