וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטבעת מתהדקת: "אסד חי בפחד, חושש שיחוסל"

גורמי מודיעין העריכו כי שרשרת ההצלחות שרשמו המורדים הסורים באחרונה הובילה את בשאר אסד לחשוש כי סופו קרב. "הוא ממעט לצאת ממעונו וישן בכל לילה בחדר אחר"

מאבקו של נשיא סוריה, בשאר אסד, להישאר בעמדת השלטון בארצו השסועה, למרות ההתנגדות העזה של כוחות האופוזיציה, גובה ממנו מחיר אישי כבד. העיתון "וושינגטון פוסט", דיווח היום (שבת) לפי גורמים מהמעגל הפנימי של המשטר הקורס בדמשק, כי אסד חש חושש לחייו וחש מבודד יותר מאי פעם, בתום שנה ותשעה חודשים של מלחמה עיקשת בכוחות המורדים, הכובשים חלקים נרחבים מסוריה.

על פי הדיווח במהדורת סוף השבוע של "וושינגטון פוסט", בשבועות האחרונים, עם התגברות הדיווחים על כך שהצבא הסורי החופשי – הזרוע המזוינת של המורדים במשטר, כובש אזורים אסטרטגיים במדינה, אסד מיעט להופיע בציבור, לא העניק אף ראיון לטלוויזיה הסורית הנאמנה לשלטונו ולא נשא נאום בפני תומכיו. גורמים בארצות הברית והמזרח התיכון העריכו כי צמצם את מעגל מקורביו לבני משפחה ויועצים נאמנים בלבד. יתרה מזו, אסד מתמקד בימים האחרונים בשמירה על ביטחונו האישי, ומקדיש זמן מועט למלחמה שהוא מנהל באמצעות הצבא הסורי במורדים.

מורדים של "הצבא הסורי החופשי" בחלב הנצורה. 12 באוגוסט 2012. רויטרס
אנשי "הצבא הסורי החופשי" בעיר חלב/רויטרס

התקשורת הסורית הדגישה בדיווחיה האחרונים כי החשש של אסד מפני התנקשות הוביל אותו לישון בכל לילה בחדר אחר ואף להגביר את הפיקוח סביב הכנת המזון. גורמי מודיעין במזרח התיכון מסרו כי עריקים מהשלטון בדמשק דיווחו להם אסד לא יוצא ממעונו מחשש כי יחוסל על ידי צלף. העיתון האמריקאי סייג את הדיווחים הללו וציין כי הם לא מאומתים. אחד מגורמי המודיעין אמר לעיתון כי "צעדיו של אסד מצביעים על כך שהוא נמצא במצב מתמיד של פחד".

"הספינה טובעת"

מנגד, ההתבטאויות האחרונות של אסד בכלי תקשורת מצביעים כי אין בכוונתו לוותר על כסאו בקלות. בראיון האחרון שהעניק לטלוויזיה הסורית, בחודש נובמבר, הצהיר הנשיא הסורי כי "אחיה בסוריה ואמות בסוריה". נציגים מהאו"ם שנשלחו לדמשק כדי לדון עמו באפשרות להעברת השלטון מידיו, נתקלו בסירוב מוחלט מצד אסד להראות גמישות בעמדותיו. גורמים שעודכנו במגעים החשאיים סיפרו כי אסד נשמע בטוח בעמדתו.

גורמים אמריקאים סירבו להתייחס להלכי הרוח בקרב המעגל הפנימי של אסד, אך גורם בכיר שנחשף לדו"חות מודיעין הסביר כי התקדמות המורדים לעבר מוסדות השלטון בדמשק, משפיעה באופן ברור על הנשיא. לדבריו, "ייתכן שאסד עדיין מאמין כי הוא שולט בסוריה, אך המתח הפסיכולוגי הכרוך בהתמודדות עם אויב נחוש – נותן את אותותיו". העובדה שהתמיכה מחוץ לסוריה נסדקת אף היא, רק מחזקת את התחושות הקשות האופפות את אסד. נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, אמר בשבוע שעבר כי ארצו, מבנות הברית הבודדות שנותרו לסוריה, "לא מודאגת מעתידו של משטר אסד". גורם מודיעין המעורה בנעשה במזרח התיכון, הסביר כי "האמירה של פוטין פגעה בו קשות. הנסיגה בתמיכה של רוסיה מחזקת את התחושה כי 'הספינה טובעת'".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully