וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת נסיגה? דיווח: אסד ביקש מקלט מדיני מוונצואלה

עיתון טורקי דיווח נשיא סוריה פנה לידידו הוגו צ'אווס, אך לא נמסר אם זה נענה לבקשה. וגם מפקד המשטרה הצבאית שערק דיבר לראשונה מאז: "

עריכה: אמיר קוטיגרו , צילום: יוטיוב

(צפו במפקד המשטרה הצבאית מדבר לראשונה מאז ערק לטורקיה)

נשיא סוריה , באשר אסד, ביקש מקלט מדיני מוונצאולה – כך דווח היום (רביעי) בעיתון הטורקי "זמאן". על פי הדיווח, משרד החוץ של ונצואלה מסר לדיפלומטים באנקרה כי אסד שלח מכתב למנהיג ונצואלה, הוגו צ'אווס, בו ביקש מקלט מדיני. לא נמסר אם ונצואלה נענתה לבקשתו של אסד. במוסקבה הכחישו את הדיווח, אך בדיווחים אחרונים דיווחו גורמים רשמיים בוונצואלה כי אכן נשלחה בקשה שכזו, אך סרבו למסור את תוכנו המדויק.

נשיא סוריה בשאר אסד, נשיא ונצואלה הוגו צ'אווס, דמשק. רויטרס
ביחסים קרובים. אסד וצ'אווס/רויטרס

ונצואלה היא אחת המדינות הבודדות ששמרו על יחסים טובים עם משטרו של אסד ולא חיזקה את כוחות המורדים במדינה, ככל הנראה בשל היחסים העכורים של שתי המדינות עם ארצות הברית. דובר כבר בעבר בוונצואלה על "היחסים האישיים החיוביים בין צ'אווס ואסד".

שר החוץ הסורי, פייסל מקדאד , ביקר בתחילת החודש במדינות בדרום אמריקה, אז נמסר כי הוא העביר הודעה פרטית לצ'אבס, אך לא נמסר מה היה תוכן ההודעה. מוקדם יותר השנה שלחה ונצואלה דיזל לסוריה, שעמדה בפני מחסור חמור בדלק בשל סנקציות מערביות.

"צבא סוריה הפך אותה לכנופיות של הרג והרס"

ולראשונה מאז ערב לשורות המורדים, מפקד המשטרה הצבאית של סוריה, הגנרל עבד אל-עזיז שלאל, יצא בהודעת וידאו לתקשורת וסיפר כי ערק לטורקיה כי הצבא "חרג מחובתו העיקרית להגן על המדינה, הפך אותה לכנופיות של הרג והרס, הרס הערים והכפרים וביצע טבח כנגד אנשים לא חמושים שיצאו ודרשו חירות" והוסיף - "תחי סוריה החופשית והחזקה".

שלאל, הנושא דרגת "ליוא" - המקבילה לאלוף בצה"ל - הוא האישיות הביטחונית הסורית בעלת הדרגה הגבוהה ביותר שעורקת לשורות המורדים. לטענת הגורמים, שלאל נמצא זה זמן רב בקשר עם המורדים בדמשק.

עוד בנושא:
חג מולד עצוב בסוריה: ”חוששים לצאת לחגוג”
בכיר עריקי המשטר הסורי: ”אסד השתמש בנשק כימי”
אם ייעשה שימוש בנשק כימי, זה לא יגיע מאסד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully