וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

המחלוקת שעורר נפתלי בנט על סירוב פקודה, מינויו המסתמן של קרי למזכיר המדינה, ההצבעה על החוקה במצרים, המשבר בסוריה ומזג האוויר. אלה הכותרות המרכזיות שעשו את השבת

צילום: שגב דהן, דניאל בוק, עריכה: יותם בן-דוד

"מי שדבק בסרבנות לא יהיה בממשלה שלי", כך אמר היום (שישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו, על רקע הביקורת הרחבה סביב התבטאות סירוב הפקודה של יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט. בראיונות שהעניק נתניהו לשלושת ערוצי הטלוויזיה, התייחס נתניהו לדבריו של בנט, שאמר אתמול בראיון לערוץ 2 כי יסרב לפקודה לפינוי יישובים יהודיים, וכי הוא רואה אותם בחומרה. לדבריו, "הרעיון של סרבנות, גם כגישה אישית, אינה מתקבלת על הדעת". "אי אפשר לקיים את מדינת ישראל עם סרבנות, מי שתומך בסרבנות לא יהיה שר בממשלה שלי", הבהיר וחזר על דבריו של המשנה לראש הממשלה משה (בוגי) יעלון, כי ?הצבא מושתת על קיום מילוי פקודות", והוסיף כי "ברגע שאתה מתחיל לערער את זה, זה לא חשוב מאיזה צד אתה בא, אתה פשוט ממוטט את צה"ל, אתה ממוטט את המדינה".

במהלך הראיונות, שישודרו במלואם מחר, נתניהו הדגיש את המסר העיקרי של קמפיין הבחירות של הליכוד, שיושק בשבוע הבא, ?ראש ממשלה חזק - ישראל חזקה?, ואמר כי
?הבחירות הן הזדמנות לשלוח מסר לכל אויבי ישראל; ישראל חזקה היא מאוחדת?. לדברי נתניהו, ?כאשר ייסגרו הקלפיות - אחמדינג'אד, נסראללה ומשעל ירצו לדעת רק דבר אחד: ראש הממשלה התחזק או נחלש? הם מבינים שזה 'ישראל התחזקה או נחלשה'. ואיך הם יידעו את זה? הם יידעו את זה רק בדרך אחת - לא אם מפלגה כזו או אחרת קיבלה עוד שני מנדטים או פחות שני מנדטים, אלא האם המפלגה המרכזית בישראל, הליכוד-ישראל ביתנו, התחזקה, ואם כן אז ישראל התחזקה".

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, הכריז הערב (שישי) על הסנטור ג'ון קרי כמועמד לתפקיד מזכיר המדינה, במקום הילרי קלינטון, שתפרוש בחודש הבא. לדברי אובמה, קרי הוא "הבחירה המושלמת" להוביל את הסגל הדיפלומטי של ארצות הברית בשנים הבאות. ה"ניו יורק טיימס" דיווח כי בהכרזתו של הנשיא ברק אובמה על קרי לא השתתפה קלינטון, שבתחילת השבוע התעלפה וסבלה מזעזוע מוח.

קרי בן ה-69, סנטור ממסצ'וסטס, היה מועמד המפלגה הדמוקרטית לנשיאות בבחירות 2004, אז הפסיד לנשיא המכהן, ג'ורג' וו. בוש. הוא נותר המועמד המוביל לתפקיד, עם הסרת מועמדותה של שגרירת ארצות הברית באו"ם, סוזן רייס. כשעלה שמה של רייס כמועמדת, התנגדו לכך סנאטורים רפובליקנים רבים בסנאט, בהם ג'ון מקיין ולינזדי גרהאם, שטענו כי רייס אינה אמינה ואינה ראויה לכהן בתפקיד, בעקבות הצהרותיה על מתקפת הטרור בבנגזי בה נהרג השגריר האמריקאי בלוב, כריס סטיבנס. אובמה גיבה את רייס, למרות איומים מצד הרפובליקנים כי יפעלו לסכל את המינוי, אולם רייס עצמה הודיעה כי "אני משוכנעת שאם אבחר, ההליך יהיה ארוך, כואב ויקר".

הבוקר (שבת) נפתחו הקלפיות במצרים, במסגרת הסבב השני והאחרון של משאל העם על החוקה החדשה, שנוסחה על ידי מועצת החוקה, שבה רוב לפלגים האיסלמיים במדינה. במסגרת השלב הראשון שנערך בסוף השבוע שעבר, התוצאות הבלתי-רשמיות הראו רוב של 57% לתומכים בחוקה. בשלב השני, הנערך היום, צפויים להצביע כ-26 מיליון בעלי זכות הצבעה המתגוררים ב-17 מחוזות שלא הצביעו בשבוע שעבר.

עם פתיחת סבב ההצבעה בשעה 8:00 הבוקר, דווח על תורי-ענק שהשתרכו מחוץ לקלפיות. במספר מוקדים אף דווח על תורים שאורכם מעל קילומטר. המחוזות המרכזיים שבהם נערכת היום ההצבעה הם פורט-סעיד, סואץ, דמיאט, איסמעיליה ובני סוויף. ההצבעה צפויה להסתיים בשעה 19:00, אולם על פי ניסיון השבוע שעבר, צפויה ועדת הבחירות המרכזית להאריך את ההצבעה בכמה שעות על מנת לאפשר לכל הממתינים בתורים לממש את זכותם הדמוקרטית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

ארה"ב ורוסיה גיבשו הסכם פשרה בנוגע למשבר בסוריה, שבמסגרתו סוכם כי הנשיא בשאר אסד יעזוב את השלטון – כך אמרו הבוקר (שבת) גורמי אופוזיציה בסוריה לעיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון. לדברי הגורמים, הצדדים טרם סיכמו ביניהם כיצד יעזוב אסד את השלטון, לידי מי יועבר השלטון ובאיזה אופן.

הגורמים סיפרו כי הדיונים של ארה"ב ורוסיה התמקדו בשתי אופציות העומדות בפני אסד: הראשונה, להעביר את השלטון בהסכמה ולזכות בתמורה להגנה בינלאומית. השנייה, לנהל משא ומתן על העברת השלטון בהיעדרו של אסד ולא לספק לו שום הגנה בינלאומית. לדיווחים הללו אין שום אישור מכל מקור אחר. המשטר הסורי לא מסר שום תגובה רשמית בנושא.

שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, אמר היום (שבת) כי אין ביכולתן של סין ורוסיה – ידידותיה הקרובות של סוריה, לשכנע את נשיא סוריה, בשאר אסד, לעזוב את השלטון. "אף צד לא הולך לנצח במלחמה הזו", אמר לברוב בשיחה עם כתבים במטוסו, שהמריא מבריסל למוסקבה. "אסד לא הולך לשום מקום, לא משנה מה מישהו יגיד, גם אם יהיו אלה רוסיה או סין".

לברוב חזר על דבריו, לפיהם רוסיה דחתה בקשות ממדינות באזור להפעיל לחץ על אסד לוותר על השלטון או להציע לו מקלט בטוח. לדבריו, עזיבתו של אסד את השלטון עלולה להוביל להתגברות האלימות בסוריה. "חלק מהמעצמות האזוריות הציעו שנאמר לאסד שאנחנו מוכנים לקלוט אותו", אמר לברוב. "השבנו להן: מדוע עלינו לעשות זאת? אם יש לכם תכניות כאלה, לכו אליו ישירות".

עקב הזרימה החזקה בנחלים בצפון הארץ מאז תחילת מערכת הגשמים ביום חמישי, מפלס הכנרת מוסיף לעלות ועומד הבוקר (שבת) על רום של 212.07- מטרים, עלייה של 18 סנטימטרים ביומיים. בשירות ההידרולוגי שברשות המים מעריכים כי ביממה הקרובה צפוי המפלס לטפס בשבעה סנטימטרים נוספים ולהתייצב על רום של 212.00-, שישקף עלייה של 25 סנטימטרים במהלך סוף השבוע - העלייה החדה ביותר בחודש דצמבר מאז 1992.

אתמול זכה החרמון למנה מכובדת של שלג, ובמפלס הרכבל התחתון באתר הצטברו 25 סנטימטרים. סופת השלגים הביאה לסגירת האתר. כמו כן, ממדידות השרות ההידרולוגי שברשות המים עולה כי ביום שישי נמדדו כמויות שיא של משקעים בצפון הארץ, בעיקר בגליל המערבי. באזור שמנהריה ועד לאזור הגליל העליון ירד מעל מאה מ"מ גשם בזמן קצר, כשהכמות החודשית כולה בחודש דצמבר באזור זה מסתכמת ב-150 מ"מ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully