וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לשיא של 20 שנה: הכנרת עלתה ב-18 ס"מ ביומיים

קובי דוד

22.12.2012 / 12:30

בזכות מערכת הגשמים האחרונה, נרשמה עלייה חדה במיוחד לחודש דצמבר מאז 1992. ההערכה היא כי המפלס יוסיף לטפס בשעות הקרובות ולהסתכם בעלייה של 25 ס"מ במהלך סוף השבוע

צילום: שגב דהן, דניאל בוק, עריכה: יותם בן-דוד

שיא של שני עשורים? עקב הזרימה החזקה בנחלים בצפון הארץ מאז תחילת מערכת הגשמים ביום חמישי, מפלס הכנרת מוסיף לעלות ועומד הבוקר (שבת) על רום של 212.07- מטרים, עלייה של 18 סנטימטרים ביומיים. בשירות ההידרולוגי שברשות המים מעריכים כי ביממה הקרובה צפוי המפלס לטפס בשבעה סנטימטרים נוספים ולהתייצב על רום של 212.00-, שישקף עלייה של 25 סנטימטרים במהלך סוף השבוע - העלייה החדה ביותר בחודש דצמבר מאז 1992.

נחל החצבאני עולה על גדותיו בעקבות הגשמים העזים, 22 בדצמבר 2012. משה אסרף, ג'יליס
נחל החצבאני עולה על גדותיו, הבוקר/ג'יליס, משה אסרף

היום יירד גשם מדי פעם בעיקר בצפון הארץ ולאורך מישור החוף. הוא צפוי להיחלש בהדרגה עד הלילה, אז יעלו מעט הטמפרטורות, בעיקר בדרום ובמרכז. ביום ראשון לא צפוי גשם והטמפרטורות יוסיפו לעלות כך שהן יהיו רגילות לעונה. כל זאת עד ליום שני בצהריים, אז צפויים ממטרים מלווים בסופות רעמים. בשלישי – התמעטות בגשמים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
הצפות ליד נחל סער, 22 בדצמבר 2012. משה אסרף, ג'יליס
הצפה סמוך לנחל סער, הבוקר/ג'יליס, משה אסרף

אתמול זכה החרמון למנה מכובדת של שלג, ובמפלס הרכבל התחתון באתר הצטברו 25 סנטימטרים. סופת השלגים הביאה לסגירת האתר. כמו כן, ממדידות השרות ההידרולוגי שברשות המים עולה כי ביום שישי נמדדו כמויות שיא של משקעים בצפון הארץ, בעיקר בגליל המערבי. באזור שמנהריה ועד לאזור הגליל העליון ירד מעל מאה מ"מ גשם בזמן קצר, כשהכמות החודשית כולה בחודש דצמבר באזור זה מסתכמת ב-150 מ"מ.

נחל החצבאני עולה על גדותיו בעקבות הגשמים העזים, 22 בדצמבר 2012. משה אסרף, ג'יליס
נחל החצבאני, הבוקר/ג'יליס, משה אסרף

לצד ההתרגשות עם בוא השלג וירידת גשמי הברכה, הוצפו כבישים בצפון תל אביב וליד שכונת התקווה בעיר, שם גם נפל עץ על רכב אך לא גרם לנפגעים. בנמל חיפה נסגרו לפעילות הרציפים כרמל ומזרחי ומספר אניות הוכנסו לאזור המוגן כדי למנוע מהן סכנת טביעה.

הצפות ליד נחל סער, 22 בדצמבר 2012. משה אסרף, ג'יליס
הצפה סמוך לנחל סער/ג'יליס, משה אסרף

הטמפרטורות החזויות להיום: בצפת מ-7 מעלות ביום עד 5 מעלות בלילה, בכנרת מ-16 עד 9 מעלות, בחיפה מ-14 מעלות בשעות היום ועד 9 בלילה, בתל אביב מ-17 עד 11, בירושלים מ-11 מעלות בלילה עד 8 מעלות במהלך היום, בבאר שבע מ-18 עד 9, בים המלח מ-22 עד 13 מעלות בלילה ובאילת מ-22 מעלות ביום עד 13 מעלות בלילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully