וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילות באתר החשוד באירן: "ראיות לשיפוץ נרחב"

מצילומי לוויין של מכון ISIS עולה כי באתר בפרצ'ין, בו על פי ההערכות בוצעו ניסויים בפיצוץ גרעיני, נבנו מתקנים חדשים וגדר ביטחון. בכיר סבא"א: "ערוכים לבקר כבר השבוע"

אירן עורכת פעילות נרחבת לשיפוצו של מתקן הגרעין בפרצ'ין, המשמש אותה לניסויים בשרשרת הפיצוץ, לקראת הכנת פצצה גרעינית - כך קובע דו"ח של המכון למדע ולביטחון בינלאומי (ISIS) בוושינגטון, שפורסם הלילה (חמישי). על פי הדו"ח, בין החודשים אפריל ויולי 2012 הרסה אירן מבנים באתר - ככל הנראה בניסיון "להשמיד ראיות" לפעילות חשודה. כעת, פתח האתר במה שמוגדר בדו"ח כ"שיקום" נרחב.

במקביל, משלחת מטעם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) נחתה בטהרן לשיחות בנושא הגרעין. במרכז השיחות תעמוד סוגיית האתר בפרצ'ין, אשר אירן מונעת בעקביות מפקחי סבא"א לסייר בו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שיקום נרחב. האתר בחודש דצמבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

מתצלומי הלוויין שניתח המכון, לרבות כאלה מהימים האחרונים, אירן בנתה גדר היקפית חדשה סביב האתר, ובצילום מחודש נובמבר ניתן לראות קיר מבטון שכעת משמש כחלק המערבי של גדר הביטחון, שמזכיר את הגדר הקודמת שנהרסה באפריל האחרון.

בנוסף, מראים צילומי הלוויין שאירן כיסתה את שני המבנים המרכזיים באתר במה שנראה כמו גג חדש, אפור או לבן. כמו כן, קטע שלם של מבנה שעל פי החשד משמש לניסויי הפיצוץ ואשר תועד בנובמבר לא נראה בצילום החדש. שינוי נוסף שניתן להבחין בו הוא נוכחותם של משאיות רבות וציוד לשינוע אדמה, כמו גם סוללות עפר חדשות וכאלה שכוסו.

סבא"א: "מוכנים לצאת לדרך"

במערב חושדים שבאתר בפרצ'ין מבצעת טהרן ניסויים בשרשרת הפיצוץ, אחד מהשלבים הקריטיים ביצירתה של פצצה גרעינית. עד כה, מנעה אירן את כניסתם של פקחי סבא"א לאתר, והדבר משמש כאחד ממוקדי הדיון בין נציגיה של אירן לבין נציגי שש המעצמות לשיחות הגרעין.

אתמול מסר סגן מזכ"ל סבא"א, הרמן נקארטס, כי במידה ותושג הסכמה במהלך שיחות הגרעין שייערכו בטהרן השבוע, פקחיה ערוכים לבקר באתר באופן מיידי. "אנו מקווים שאירן תאפשר לנו לבקר בפרצ'ין", אמר נקארטס לעיתונאים לפני המראתו, "אם אירן תאפשר לנו גישה, אנו ננצל את ההזדמנות ואנחנו מוכנים לצאת לדרך". עם זאת, ההערכות הן כי גם הפעם לא תושג פריצת דרך באשר לסוגייה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האתר בחודש נובמבר/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פעולות הסוואה. האתר בחודש אפריל/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully