וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע ביקשה מצרים לעכב קבלת סיוע של מיליארדים?

קרן המטבע הבינלאומית נענתה לבקשת מצרים לדחות העברת 4.8 מיליארד דולר. בקהיר טענו כי מטרת ההשהייה לאפשר למצרים לאשר רפורמות כלכליות. לקרן המטבע היה הסבר אחר

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

קרן המטבע הבינלאומית נענתה היום (שלישי) לבקשת מצרים לדחות את העברת הסיוע הכלכלי בסף 4.8 מיליארד דולרים לשיקום הכלכלה המצרית. בעוד מתנגדי הנשיא מורסי מצד אחד – ותומכיו מצד שני, ממשיכים להפגין נגד הצו שפרסם נשיא מצרים המעניק לו סמכויות נרחבות, ביקשה מצרים לדחות את העברת הכסף לחודש הבא – וכאמור, נענתה בחיוב.

אך מדוע ביקשה מצרים לעכב את הסיוע הבינלאומי? שר האוצר המצרי, מומתאז סעיד, הודיע היום כי השהיית הסיוע נועדה לאפשר למצרים להעביר את הרפורמות הכלכליות. "כמובן שלעיכוב תהיה השפעה כלכלית כלשהי, אך אנו נדון בצעדים הנדרשים בתקופה הקרובה", אמר סעיד בשיחה עם סוכנות הידיעות רויטרס. "אני אופטימי.. הכל יהיה בסדר גמור, בעזרת אללה".

"האתגרים הינם כלכליים ולא פוליטיים ויש להתמודד איתם מחוץ לפוליטיקה", הבהיר ראש ממשלת מצרים, הישאם קנדיל במסיבת עיתונאים. לדבריו, הרפורמות הכלכליות לא יפגעו בבני המעמדות הנמוכים וכי מחיר מוצרים בסיסיים כמו לחם, סוכר ואורז לא יעלה. עם זאת, לדבריו, מחירי הסיגריות ומוצרים אחרים יעלו. הוא הוסיף כי בשבוע הבא ייערך דיאלוג לאומי על התכנית הכלכלית.

מאידך, קרן המטבע הבינלאומית טענה כי בקשת מצרים לדחיית ההלוואה הגיעה "לאור ההתפתחויות המתחוללות בשטח". דובר הארגון אמר מוושינגטון כי קרן המטבע מוכנה להתייעץ עם מצרים על חידוש הדיונים באשר להלוואה המעוכבת.

אתמול ניסה מורסי להנמיך את גובה הלהבות כשהורה גם על הקפאת העלאת המסים על מגוון מוצרים, בהם סיגריות, בירה, דלק ומשקאות. בהודעה שכתב בעמוד הפייסבוק שלו הבהיר מורסי כי הוא לא מוכן שנטל המיסים ייפול על גבו של הציבור המצרי. במקביל, הכחישה ממשלת מצרים את הטענה שלפיה קרן המטבע הבינלאומית התנתה את העברת הסיוע בסך 4.8 מיליארד דולר בהעלאת מיסים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אלפים מפגינים במצרים נגד הנשיא מוחמד מורסי, 7 בדצמבר 2012. רויטרס
הפגנה נגד מורסי במצרים בסוף השבוע/רויטרס

בהמשך פרסם מורסי צו המעניק לצבא סמכות לעצור אזרחים החל מהיום ועד להכרזה על תוצאות משאל העם בנושא החוקה החדשה. כל זאת על רקע העימותים האלימים המתנהלים במדינה בשל המחלוקת על משאל העם ועל הצו החוקתי שפרסם מורסי. בצו הנשיאותי נמסר כי הצבא יסייע למשטרה "לשמור על הביטחון ולהגן על המוסדות החיוניים" והוא יקבל סמכות "לעצור אזרחים".

ביום שבת הקרוב, 15 בדצמבר, צפוי להתקיים במצרים משאל עם על החוקה החדשה שנוסחה באחרונה. באופוזיציה, שם זועמים על כך שהוועדה שניסחה את החוקה הורכבה ברובה על ידי גורמים המזוהים עם התנועה האיסלמית, קראו לתומכיהם להצביע נגד החוקה החדשה. עם זאת, מעיון בסעיפי החוקה עולה כי לא השתנה רבות מהחוקה הקודמת מימי הנשיא לשעבר חוסני מובארק וכי במספר סעיפים היא מתקדמת וליברלית יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully