וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דמוקרטיה? מורסי הסמיך את הצבא לעצור אזרחים

ניר יהב

10.12.2012 / 13:21

הצו החדש שפרסם נשיא מצרים מאפשר לצבא לעצור אזרחים החל מהיום ועד להכרזה על תוצאות משאל העם בנושא החוקה החדשה. במקביל הורה מורסי על הקפאת העלאת המסים על מגוון מוצרים

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

מורסי נעזר בצבא – זמנית: נשיא מצרים, מוחמד מורסי, פרסם היום (שני) צו המעניק לצבא סמכות לעצור אזרחים החל מהיום ועד להכרזה על תוצאות משאל העם בנושא החוקה החדשה. כל זאת על רקע העימותים האלימים המתנהלים במדינה בשל המחלוקת על משאל העם ועל הצו החוקתי שפרסם מורסי. בצו הנשיאותי נמסר כי הצבא יסייע למשטרה "לשמור על הביטחון ולהגן על המוסדות החיוניים" והוא יקבל סמכות "לעצור אזרחים".

הוראתו של מורסי עלולה להלהיט את הרוחות בקרב האופוזיציה המצרית, הזועמת בין כה וכה על התעקשותו לקיים את משאל-העם במועדו, דהיינו ביום שבת הקרוב. שלשום ניסה מורסי לפייס את ההמון הזועם כשהורה על ביטול הצו החוקתי, המעניק לו סמכויות נרחבות מעל כל ביקורת שיפוטית, אך נדמה שבהוראתו החדשה לצבא לעצור מפגינים שיתפרעו הוא נחוש לעצור כל התנגדות למשאל העם ולהעבירו במועד.

היום בבוקר ניסה מורסי להנמיך את גובה הלהבות כשהורה גם על הקפאת העלאת המסים על מגוון מוצרים, בהם סיגריות, בירה, דלק ומשקאות. בהודעה שכתב בעמוד הפייסבוק שלו הבהיר מורסי כי הוא לא מוכן שנטל המיסים ייפול על גבו של הציבור המצרי. במקביל, הכחישה ממשלת מצרים את הטענה שלפיה קרן המטבע הבינלאומית התנתה את העברת הסיוע בסך 4.8 מיליארד דולר בהעלאת מיסים.

מפגינים מחוץ לארמונו של נשיא מצרים מוחמד מורסי, 6 דצמבר 2012. AP
מפגינים במצרים נגד הצו המרחיב את סמכויות הנשיא/AP

ביום שבת הקרוב, 15 בדצמבר, צפוי להתקיים במצרים משאל עם על החוקה החדשה שנוסחה באחרונה. באופוזיציה, שם זועמים על כך שהוועדה שניסחה את החוקה הורכבה ברובה על ידי גורמים המזוהים עם התנועה האיסלמית, קראו לתומכיהם להצביע נגד החוקה החדשה. עם זאת, מעיון בסעיפי החוקה עולה כי לא השתנה רבות מהחוקה הקודמת מימי הנשיא לשעבר חוסני מובארק וכי במספר סעיפים היא מתקדמת וליברלית יותר.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully