וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: מפגינים פרצו למתחם ארמון הנשיאות בקהיר

ניר יהב

7.12.2012 / 19:42

אלפי מפגינים ממשיכים במחאתם על הצו שפרסם הנשיא ומעניק לו סמכויות נרחבות. כמה מהם הצליחו לחצות את גדרות התיל שהוצבו מחוץ לארמון הנשיאות וחדרו לשטחו בקריאות: "תסתלק"

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

אלפי בני אדם מפגינים בשעה זו (שישי) בקהיר נגד הנשיא, מוחמד מורסי, במחאה על הצו שפרסם אשר מעניק לו סמכויות נרחבות ובמחאה על כוונתו לקיים משאל עם על החוקה שלה הם מתנגדים. המפגינים נושאים את דגלי מצרים וכן את תמונותיו של הנשיא מורסי כשהוא מגואל בדם ומתחת נכתב "תסתלק".

אלפים מפגינים במצרים נגד הנשיא מוחמד מורסי, 7 בדצמבר 2012. רויטרס
חלק מהמפגינים חצו את גדרות התיל שהוצבו מחוץ לארמון. קהיר, הערב/רויטרס

המפגינים הגיעו לאזור ארמון הנשיאות בבירה המצרית, שם היו בימים האחרונים עימותים אלימים בין תומכיו של הנשיא למתנגדיו. לאור זאת, מסביב לארמון הוצבה אבטחה מוגברת. כמה מפגינים אף הצליחו לחצות את גדרות התיל שהוצבו מחוץ לארמון הנשיאות. לפי הדיווחים, חלק מהשומרים שעמדו בסמוך לאותן גדרות עזבו את המקום וכתוצאה מכך הצליחו המפגינים לחדור למתחם. המפגינים צועקים "העם דורש להפיל את המשטר" ו-"תסתלק, תסתלק".

sheen-shitof

עוד בוואלה

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אלפים מפגינים בקהיר מחוץ לארמונו של נשיא מצרים, מוחמד מורסי, 7 בדצמבר 2012. AP
טנקים מאבטחים את ההפגנה בקהיר, היום/AP

המפגינים הזהירו את תומכי הנשיא, ובראשם את פעילי תנועת האחים המוסלמים, לבל יפתחו בעימותים עמם וינסו למנוע מהם להפגין. "ננקוט בכל האמצעים העומדים לרשותנו אם כך יקרה", הוסיפו. הם קראו לציבור המצרי להפגין בצורה בלתי-אלימה בכל המחוזות ברחבי המדינה וקראו קריאות קשות נגד מורסי, כגון "תתבייש לך", ו-"העם רוצה להפיל את השלטון". המפגינים, המשתייכים ברובם לתנועות ליברליות וחילוניות, חוששים מפני הפיכתה של מצרים למדינה איסלמית-דתית ודורשים מהנשיא "להפסיק לפעול רק למען האחים המוסלמים".

סגן נשיא מצרים, מחמוד מכי, אמר הערב כי מורסי מוכן לדחות את משאל העם על החוקה החדשה אם הדבר ייעשה ללא התערבות משפטית. מכי מסר עוד כי ועדת הבחירות הסכימה לדחות את ההצבעה במשאל העם לאלו המתגוררים מחוץ למצרים מיום שבת ליום רביעי.

אתמול בערב נשא הנשיא מורסי נאום, שבו התייחס ארוכות לאירועים האלימים שהיו בימים האחרונים בקהיר ובמהלכם נהרגו שבעה מפגינים מחוץ לארמונו. בנאומו הביע מורסי נכונות לבטל את סעיף 6 מהצו החוקתי שפרסם, אשר מעניק לו סמכויות נרחבות לשעת חירום.

מוחמד מורסי, דצמבר 2012. AP
באופוזיציה הודיעו כי לא ייקחו חלק בדיאלוג עמו. מורסי/AP

בנוסף קרא מורסי לתנועות האופוזיציה להגיע מחר לארמונו על מנת לקיים דיאלוג בנושא הצו החוקתי והחוקה. הוא הבהיר, עם זאת, שהחוקה לא תשונה ושמשאל העם על קבלתה ייערך במועד שנקבע, 15 בדצמבר.

באופוזיציה הגיבו, כצפוי, בזעם והודיעו כי לא ייקחו חלק בדיאלוג שהציע מורסי. בכירי האופוזיציה, ביניהם אחמד סייד, חמדין סבאחי ומוחמד בראדעי, הבהירו כי לא ישתתפו בשיחות עם מורסי. בראדעי קרא ליתר פלגי האופוזיציה להימנע מדיאלוג עם מורסי, וסבאחי הגדיל ואמר כי יש לדחות את הדיאלוג עם מורסי משום שהוא "הרג אזרחים מבני עמנו". הוא המשיך ואמר בנאומו בכיכר תחריר כי יש להמשיך במאבק העממי הבלתי אלים, "אשר יסתיים בניצחון העם המצרי", לדבריו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully