וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה הרוגים במהומות במצרים: "מגינים על מורסי"

6.12.2012 / 5:41

עימותים אלימים ניצתו בין חברי "האחים המוסלמים" למתנגדי מורסי מחוץ לארמון הנשיאות. בתוך כך, נשמעו הערב הצהרות מפוייסות בין הממשל לאופוזיציה בניסיון להביא סוף לסכסוך

צילום: רויטרס עריכה: טל רזניק

המהומות בקהיר מחריפות הערב (רביעי) – לפחות חמישה בני אדם נהרגו בהפגנות מחוץ לארמון הנשיאות בבירה.

העימות פרץ לאחר שתנועת "האחים המוסלמים" קראה לאנשיה להגיע למקום, שם הפגינו המתנגדים להחלטתו של מורסי להרחיב את סמכויותיו והחלטתו לנסח חוקה חדשה, שלטענת מתנגדיו לא תייצג את כלל את האומה. במקום התפתחו חיכוכים אלימים ונזרקו בקבוקי תבערה - והמשטרה נדרשה להפריד בין הניצים, בין היתר, באמצעות אש חיה. לפי הדיווח ברויטרס, לפחות שלושה מההרוגים נורו למוות. לדברי משרד הבריאות המצרי 350 בני אדם נפצעו ונזקקו לטיפול רפואי. לפי העדויות מהאזור, אנשים נראו כשהם חבולים ומדממים.

"לא לדיקטטורה", צעקו המפגינים, מתנגדיו של מורסי – בעוד תומכי "האחים המוסלמים" קראו מנגד: "להגן על מורסי זה להגן על האיסלם". בד בבד, בעיר איסמעיליה שממזרח לקהיר הציתו מתנגדיו של מורסי את מטה תנועת "האחים המוסלמים" בעיר. טרם ידוע אם היו נפגעים במתקפה על הבניין, המאכלס את משרדי מפלגת "החירות והצדק" המצרית.

מהומות בקהיר,דצמבר 2012. רויטרס
ההפגנות מחוץ לארמון הנשיאות, הערב/רויטרס

הממשל והאופוזיציה במצרים יצאו היום בהצהרות נפרדות אך מפוייסות, בניסיון להביא לרגיעת הרוחות: ראש ממשלת מצרים, הישאם קנדיל, ביקש להביא להפסקת המהומות על מנת לאפשר את קיומו של דיאלוג לאומי בעל סיכוי. סגן נשיא מצרים, מחמוד מכי, אמר כי ייתכן שתושג הסכמה עם האופוזיציה על תיקונים בסעיפים השנויים במחלוקת בטיוטת החוקה החדשה, לפני משאל העם שיתקיים ביום שבת הבא. מכי קרא לדיאלוג עם המתנגדים לחוקה במטרה לסיים את המשבר בנושא. "חייב להיות קונצנזוס", אמר. "יש רצון אמיתי לעבור את התקופה הנוכחית ולהגיב לדרישות העם". מכי העריך כי הדיאלוג יחל בקרוב והוסיף כי יש לכבד את דרישותיהם של מפגיני האופוזיציה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
מהומות בקהיר,דצמבר 2012. רויטרס
ידויי אבנים ובקבוקי תבערה בין הצדדים/רויטרס

מן הצד השני, מנהיג האופוזיציה במצרים, מוחמד אל-בראדעי, קרא למורסי להגן על המפגינים מחוץ לארמון הנשיאותי, אם ברצונו "לשמור על מה שנשאר מהלגיטימיות של משטרו", כדבריו. עמרו מוסא, מראשי האופוזיציה, אמר כי מורסי צריך להציע באופן רשמי לאופוזיציה לקיים דיאלוג שישים סוף למשבר סביב ניסוח החוקה. "אנחנו מוכנים לקיים דיאלוג כאשר יהיה משהו רשמי, משהו עם מונחים מוגדרים. לא נתעלם מכך, במיוחד אם יהיה בכך משהו מעשי", דברי מוסא לסוכנות הידיעות רויטרס. הוא הוסיף כי כבר ניהל מגעים בנושא עם פוליטיקאים שונים.

מורסי שב לארמונו - ההפגנות נגדו נמשכות. רויטרס
ההפגנות בקהיר, היום/רויטרס

בתוך כך, שלושה חברים בצוות המייעץ של נשיא מצרים מוחמד מורסי התפטרו מתפקידם, על רקע החלטתו להרחיב את סמכויותיו – כך מסרו מקורות בסביבת מורסי. השלושה, סייף עבד אל-פתח, איימן א-סייד ועמר א-ליית'י, הגישו את מכתבי הפיטורין ובכך העלו את מספר המתפטרים בצוות הנשיא לשישה, מאז החלו העימותים האחרונים במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully