וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: מורסי שב לארמון, "ארה"ב דחתה ביקורו"

עשרות אוהלים הוקמו מול ארמון הנשיאות בקהיר, עליו צרו אמש המוני מפגינים. מספר גורמים דיווחו כי בהמשך היום ייענה מורסי ללחץ האמריקני ויבטל את הסמכויות שהעניק לעצמו

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

אחרי לילה של הפגנות המוניות מול ארמון הנשיאות בקהיר, שב היום (רביעי) נשיא מצרים מוחמד מורסי ללשכתו – ממנה חמק אתמול בשל חשש לחייו. בהמשך היום צפויות להתחדש ההפגנות במקום, במחאה על הצווים שמרחיבים את סמכויותיו של מורסי וטיוטת החוקה החדשה שתעלה למשאל עם בסוף השבוע הבא. בשעות הבוקר עדיין נכחו מאות מפגינים מול הארמון, לאחר ששהו בלילה באוהלי מחאה שהוקמו במקום. מקור המקורב למורסי סיפר כי הנשיא ניצל את הרגיעה הזמנית ופתיחת הכבישים באזור על מנת לשוב לעבודתו.

הפגנות נגד מורסי בקהיר, דצמבר 2012. רויטרס
מפגינים מול ארמון הנשיאות בקהיר, אתמול/רויטרס

על פי מספר דיווחים, ייתכן כי מורסי יבטל היום את צווי ההגנה המשפטית שהעניק לעצמו בחודש שעבר, אשר היו אמורים להיות תקפים עד אישור החוקה ובחירת הפרלמנט החדש. ערוץ הטלוויזיה "רוסיה אל יום" דיווח אמש מפי מקורות המקורבים למפלגת החירות והצדק השייכת לתנועת האחים המוסלמים, כי סגנו של מורסי, מחמוד מאקי, יכריז על הקפאת הצו. במקביל, ציטט הערוץ גורמי תקשורת זרים שטענו כי ארצות הברית היא זו ששכנעה את מורסי לחזור בו מהחלטתו. עוד דווח, כי בכירים באחים המוסלמים קיימו אמש פגישה דחופה בנושא.

הפגנות נגד מורסי בקהיר, דצמבר 2012. רויטרס
שוטרים מול ארמון הנשיאות בקהיר, אתמול/רויטרס

על רקע הדיווחים כי ארה"ב דוחקת במורסי לבטל את הצווים, נשמעו הלילה מספר דיווחים כי ביקורו הצפוי של מורסי בוושינגטון בהמשך החודש נדחה לשנה הבאה ביוזמת הבית הלבן. בשלב זה מדובר בעיקר בדיווחים ברשת טוויטר. "אני בפגישה מרתקת עם נציגי האחים המוסלמים בוושינגטון הבירה. הביקור של מורסי נדחה לחודש פברואר", צייץ הלילה עיתונאי ה"וושינגטון פוסט", ג'קסון דייל. גם עבדל לטיף אל-מנאווי, עיתונאי מצרי, דיווח כי הממשל האמריקני ביקש לדחות את הביקור לחודש פברואר או מרץ.

"לא קיבלנו הודעה רשמית מארה"ב"

דוברו של מורסי, יאסר עלי, הכחיש את הדיווחים. "לא קיבלנו הודעה רשמית מהממשל האמריקאי או מהאיחוד האירופי", אמר עלי. אם הביקור ייצא לפועל כמתוכנן, מורסי צפוי להמריא יומיים בלבד לאחר משאל העם על החוקה החדשה, שייערך ב-15 בדצמבר.

אתמול הפגינו מול הארמון עשרות אלפי מפגינים. במקום פרצו עימותים חריפים בין המפגינים לשוטרים, שהשתמשו בגז מדמיע כדי לפזר את ההפגנה. כתוצאה מכך נפצעו 18 בני אדם. חלק מהמפגינים אף הצליח לחדור את מערך כוחות האבטחה שהוצבו מול הארמון והתקדם לעברו. שני מקורות ביטחוניים בקהיר דיווחו לסוכנות הידיעות רויטרס כי המהומות היו כה עזות, שהנשיא מורסי חמק מהארמון בסיוע מאבטחיו בשל חשש לחייו.

הפגנות נגד מורסי בקהיר, דצמבר 2012. רויטרס
גז מדמיע מול ארמון הנשיאות בקהיר, אתמול/רויטרס
אלפים מפגינים נגד מורסי מול הארמון הנשיאותי. רויטרס
מפגינים מול ארמון הנשיאות בקהיר, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully