וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משאל עם לאישור החוקה המצרית ייערך ב-15 בדצמבר

ניר יהב

1.12.2012 / 22:04

הנשיא מוחמד מורסי קיבל הערב לידיו את החוקה שאושרה אתמול וקרא לדיאלוג לאומי על "חששות האומה". הרחבת סמכויותיו של מורסי תפוג עם אישור החוקה במשאל העם

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

על רקע המחאה שפרצה בימים האחרונים נגדו, הודיע הערב (שבת) נשיא מצרים מוחמד מורסי כי ב-15 בדצמבר ייערך משאל-עם על החוקה החדשה שנוסחה בימים האחרונים והועברה אליו הערב. בנאום שנשא לאחר שקיבל את נוסח החוקה החדשה מידי מנסחיה, שיבח מורסי את החוקה החדשה ואמר כי היא "מפחיתה מסמכויותיו של הנשיא ומרחיבה את סמכויותיהם של שני בתי הפרלמנט".

מוחמד אל-בראדעי, ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לשעבר ואחד מבכירי האופוזיציה במצרים, אמר בעקבות החלטת הנשיא כי "המאבק יימשך".

אלפים מפגינים בעד מדיניות נשיא מצרים מורסי בקרב על החוקה במדינה. רויטרס
החוקה החדשה תפחית מכוחו של מורסי? תומכי הנשיא בעצרת תמיכה/רויטרס

מורסי אמר עוד כי החוקה החדשה יוצרת שוויון בין כל חלקי העם במצרים מבחינת חובות וזכויות, והוסיף כי לפי החוקה החדשה לנשיא אסור לפזר את הפרלמנט אלא לאחר משאל-עם בנושא. לדבריו, החוקה מבטאת את יעדי "המהפכה המצרית האדירה, שאין לה תקדים בהיסטוריה של מצרים" והיא תשקף את יסודות הדמוקרטיה במדינה. מורסי התגאה עוד בכך שזו הפעם הראשונה שבה החוקה עומדת בפני משאל-עם.

ביום חמישי אישרה ועדת החוקה המצרית את טיוטת החוקה המצרית החדשה, והסכימה לשמור על עקרונות חוקי האיסלם - השריעה, כמקור עיקרי לחקיקה במדינה, ולמעשה לא שינתה את מהותה מהחוקה הקודמת שהייתה נהוגה במצרים בימי שלטונו של הנשיא המודח, חוסני מובארק. החוקה, שניסוחה נדחה מאז תחילת השנה שעברה, מעניקה לנשיא החדש של מצרים סמכויות נרחבות, אך יש בה סעיפים שנועדו להגביל את כוחו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
הפגנה בכיכר תחריר נגד נשיא מצרים, מוחמד מורסי. 27 בנובמבר 2012. רויטרס
הפגנה נגד מורסי בכיכר תחריר, השבוע/רויטרס

לאחר כמה ימים שבהם נערכו הפגנות מחאה נגד הנשיא מורסי ונגד החוקה החדשה שגובשה שלשום, יצאו היום כ-150 אלף בני אדם לכיכר תחריר בקהיר וערכו עצרת תמיכה בנשיא המצרי. המפגינים, שרובם השתייכו לתנועת האחים המוסלמים, קראו קריאות תמיכה בנשיא ותקפו את כלי התקשורת ואת בכירי האופוזיציה, אל-בראדעי וחמדין סבאחי. במהלך ההפגנה נפל עץ על כמה מפגינים מחוץ לכיכר וכתוצאה מכך נהרג אדם ונפצעו 29.

אמש הפגינו אלפים בכיכר תחריר בקהיר נגד הנשיא מורסי על רקע החלטותיו השבוע להרחיב את סמכויותיו ועל רקע אי שביעות רצונם מהחוקה החדשה שנוסחה. לדבריהם, הנוסח החדש "לא מייצג את בני העם המצרי". המפגינים קראו קריאות נגדו והודיעו כי ביום שלישי ינקטו "מרי אזרחי" וברביעי יפגינו מול ארמון הנשיאות בקהיר. מזכ"ל הליגה הערבית לשעבר, עמרו מוסא, אמר כי "העם המצרי לא יירגע עד שדרישותיו ייענו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully