וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוקר שקט בקהיר; מתנגדי מורסי: "מובארק עם זקן"

ניר יהב

6.12.2012 / 8:43

שבעה בני אדם נהרגו ומאות נפצעו במהלך המהומות בין תומכי הנשיא למתנגדיו, שחלקם אף השווה בינו לבין קודמו. במהלך היום יישא מורסי נאום שיכלול "מסר חשוב לעם המצרי"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

עימותים קשים נערכו הלילה בקהיר בין תומכי נשיא מצרים מוחמד מורסי לבין מתנגדיו, ובמהלכם נהרגו שבעה בני אדם ונפצעו 450. עם זאת, באזור ארמון הנשיאות שורר הבוקר (חמישי) שקט, לאחר שכוחות הביטחון שיגרו למקום מאות שוטרים ושמונה שריוניות במטרה להרגיע את המהומות. היום צפוי מורסי לשאת נאום לאומה, אשר לדברי ראש לשכתו צפוי לכלול "דברים חשובים לבני העם המצרי". לא נמסרו פרטים נוספים אודות תוכן נאומו של הנשיא המצרי, ובינתיים באופוזיציה במדינה כבר היה מי שכינה את מורסי "מובארק עם זקן".

מזכ"ל תנועת האחים המוסלמים במצרים, מחמוד חוסיין, אמר הבוקר כי תנועתו אינה רוצה הסלמה, אלא לתת לחוק ולעם המצרי - אשר בחר בנשיא מורסי - להכריע. דובר התנועה, מחמוד רזלאן, הוסיף: "יש גורמים שסבורים שהם יכולים לכפות את דעתם בכוח ושהם יכולים לפגוע בלגיטימיות של השלטון. העם המצרי הוא זה שבחר את ההנהגה הזו". בכיר האופוזיציה, עמרו מוסא, אמר מנגד כי "פתרון המשבר נעוץ בביטול הצו הנשיאותי".

נמשכות המהומות במצרים: קוראים להפלת מורסי. רויטרס
כוחות הביטחון השיבו את השקט, בתום לילה שגבה חיי חמישה מפגינים. קהיר, הלילה/רויטרס

ההתנגשויות האלימות החלו אתמול בערב כשאלפים מתומכיו של הנשיא מורסי, רובם אנשי תנועת האחים המוסלמים, הגיעו לאזור ארמון "אל-איתיחאדיה" – ארמון הנשיאות בקהיר – שם התבצרו בימים האחרונים מאות ממתנגדי הנשיא. במהרה התפתחו עימותים אלימים בין הצדדים, שכללו ידויי אבנים, השלכת בקבוקי תבערה והכאה באלות. מתנגדיו של מורסי דורשים ממנו לחזור בו מהצו הנשיאותי המרחיב את סמכויותיו ולהכניס שינויים לטיוטת החוקה החדשה שתובא למשאל עם ב-15 בדצמבר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

זה שבוע וחצי: מאות מתנגדי מורסי לנים בכיכר תחריר

מרבית מתנגדיו של מורסי נמנים על התנועות הליברליות והחילוניות במצרים. על אף חילוקי דעות ביניהם, החליטו מנהיגי תנועות האופוזיציה להתאחד על מנת להפגין נגד מורסי ולהביע חשש מהפיכת מצרים לדיקטטורה. בין יתר ראשי האופוזיציה שהתאחדו, ניתן למצוא את המועמדים לנשיאות לשעבר עמרו מוסא וחמדין סבאחי, וכן את ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית לשעבר, מוחמד בראדעי.

גם בכיכר תחריר עדיין מתבצרים מזה כשבוע וחצי מאות ממתנגדיו של מורסי, חלקם לנים בתוך אוהלים שהוצבו בכיכר. הבוקר דיווחו כלי תקשורת במצרים כי המפגינים בתחריר הגבירו את האבטחה סביב הכיכר מחשש שתומכיו של מורסי, אנשי האחים המוסלמים, יגיעו למקום על מנת לתקוף אותם. בסמוך לכל הכניסות לכיכר הוצבו מחסומים וגדרות תיל מאולתרים, ובמקום הוצבו גם אנשי "הוועדות העממיות", דהיינו נציגי המפגינים שמאבטחים את המקום. עם זאת, דווח כי מניין המפגינים שמתבצרים בכיכר ירד משמעותית בעקבות הירידה בטמפרטורות בימים האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully