וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורסי: אבטל סעיפים בצו החוקתי, משאל העם - במועדו

ניר יהב

6.12.2012 / 23:03

לאחר העימותים בעקבות הרחבת סמכויותיו, הכריז נשיא מצרים כי כוונתו בפרסום הצו החוקתי הייתה "להגן על המולדת". מורסי הוסיף כי "הגיע הזמן שמי שמממן אלימות - ייענש"

על רקע העימותים שמתנהלים זה כמה ימים סמוך לארמון הנשיאות בקהיר בין מתנגדי הנשיא לתומכיו, נשא הערב (חמישי) מוחמד מורסי נאום שבו הביע הבנה להתנגדות שעורר הצו החוקתי, ואף הבטיח להכניס תיקונים בסעיפי הצו. הוא הבהיר כי לאחר דיאלוג שיקיים עם כל התנועות ומפלגות במדינה, שבמהלכו יוכנסו שינויים לחוקה, ייערך משאל העם "במועד שנקבע", והוסיף: "אם העם ידחה את החוקה החדשה, נקים ועדה חדשה שתנסח חוקה".

נאומו של מורסי עורר כעס רב בקרב מתנגדיו, שדרשו לדחות את משאל העם. המפגינים שהתאספו מחוץ לארמון הנשיאות בקהיר קראו קריאות נגד מורסי וניסו לפרוץ למטה הראשי של תנועת האחים המוסלמים בפרבר אל-מוקטם בבירה. לפי כמה דיווחים, במקום פרצה אש.

מורסי הביע בנאומו נכונות להכניס שינויים לצו החוקתי שפורסם לפני כמה ימים: "אם סעיף 6 בצו מעורר כל כך הרבה דאגה – לא אתעקש להשאיר אותו", אמר. יש לציין כי סעיף 6 בצו החוקתי מעניק לנשיא סמכויות נרחבות לשעת חירום, שמעוררות חשש רב בקרב האופוזיציה במצרים.

מפגינים מחוץ לארמונו של נשיא מצרים מוחמד מורסי, 6 דצמבר 2012. AP
מפגינים מחוץ לארמונו של מורסי/AP

"כל כוונתי בפרסום החוקה החדשה הייתה להגן על המולדת, על ביטחונה, על אזרחיה ועל רכושם", אמר. הוא קרא לכל המפלגות והתנועות במדינה לקיים דיאלוג ביום שבת והבהיר כי משאל העם שצפוי להיערך ב-15 בדצמבר "ייערך במועדו". הוא שב ותקף את המפגינים שנוקטים אלימות והבהיר להם כי "רצון העם מושג לא באמצעות אלימות אלא בדיאלוג. האם הפגנות בלתי-אלימות משמען תקיפת מוסדות ציבוריים? אלו שנשאו נשק בעימותים מומנו על ידי גורמים במצרים ומחוצה לה. הגיע הזמן שמי שמממן אלימות ומתכנן אותה – ייענש".

שבעה הרוגים, 450 פצועים ו-80 עצורים

בעימותים שהיו הלילה בקהיר בין תומכי מורסי לבין מתנגדיו נהרגו שבעה בני אדם ונפצעו 450. בנוסף נעצרו 80 בני אדם, חלקם נשאו נשק. במהלך היום שוגרו לאזור ארמון הנשיאות בקהיר מאות שוטרים וכן מספר שריוניות וטנקים על מנת להגן על המקום ולמנוע חיכוכים בין המפגינים.

ההתנגשויות האלימות החלו אתמול בערב כשאלפים מתומכיו של הנשיא מורסי, רובם אנשי תנועת האחים המוסלמים, הגיעו לאזור ארמון "אל-איתיחאדיה" – ארמון הנשיאות בקהיר – שם התבצרו בימים האחרונים מאות ממתנגדי הנשיא. במהרה התפתחו עימותים אלימים בין הצדדים, שכללו ידויי אבנים, ידויי בקבוקי תבערה והכאה באלות. מתנגדיו של מורסי דרשו ממנו לחזור בו מהצו הנשיאותי המרחיב את סמכויותיו ולהכניס שינויים לטיוטת החוקה החדשה שתובא למשאל עם ב-15 בדצמבר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully