וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: הצו שהצית המהומות בוטל, משאל העם יתקיים

בתום ישיבה שקיימו נציגיו של מורסי ואנשי אופוזיציה, הוחלט כי ייכתב צו חדש במקום זה שהרחיב את סמויות הנשיא. במקביל, מורסי קרא לאופוזיציה להציע שינויים לטיוטת החוקה

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

(צפו במהומות במצרים בסוף השבוע)

הצו שהוציא נשיא מצרים, מוחמד מורסי, לפני כשבועיים וחצי אשר הצית מהומות במצרים בוטל, ובמקומו ייכתב צו חדש. כך דיווח הלילה (ראשון) העיתון המצרי אל מסרי אל-יום. משאל העם על החוקה החדשה יתקיים במועדו, ה-15 בדצמבר. את הדברים הודיע איש האופוזיציה סלים אל-עווא, שלקח חלק במשא ומתן שקדם למסיבת העיתונאים שכינס. במקביל, קרא מורסי לאופוזיציה להציע שינויים לטיוטת החוקה.

אמש הודיע ראש ממשלת מצרים, הישאם קנדיל, כי מורסי הסכים להכניס שינויים לצו החוקתי שפרסם וכי בכוונתו לפרסם צו חוקתי חדש. קנדיל לא מסר אילו שינויים צפוי הצו החדש לכלול, אך בראיון לערוץ הטלוויזיה המצרי "אל-מחור" העריך קנדיל שהצו החדש יפורסם בשעות הקרובות.

מוקדם יותר אתמול פרסם צבא מצרים הצהרה שקטעה את שידורי הטלוויזיה במדינה, שבה התייחס למצב הפוליטי המתוח מאז נטל לעצמו מורסי סמכויות נרחבות לקראת משאל העם על אישור החוקה השנויה במחלוקת. דובר הכוחות, אחמד מוחמד עלי, אמר כי דיאלוג לאומי הוא הפתרון הטוב ביותר ליצירת קונצנזוס לטובת המדינה. "הצבא תמיד לצד העם. אנחנו תומכים בקריאה לדיאלוג לאומי ליצירת קונצנזוס שיאחד את חלקי האומה, מבלי לסתור את הלגיטימציה והחוקים של הדמוקרטיה", אמר עלי. "כל דבר אחר יביא אותנו למנהרה אפלה שבסופה אסון, וזהו משהו שלא נרשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully