וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוקלט על חם: מדבדב לעג לפוטין ולשירותי הביטחון

רויטרס

10.12.2012 / 23:15

בתום ריאיון שעסק בחג המולד ובחייזרים, הביע ראש הממשלה הרוסי את דעתו על "המטומטמים" שחקרו במאי שצילם סרט על פעילי אופוזיציה. ראש לשכת החקירות פרסם תגובה נזעמת

הסתבך מעל הראש? הקורבן האחרון בשורה של מדינאים בכירים שנתפסו "על חם" באמירות מביכות הוא ראש ממשלת רוסיה. ראש הממשלה, דמיטרי מדבדב, הוקלט ללא ידיעתו בריאיון בסוף השבוע, כשאמר שאנשי שירותי החקירות של ארצו הם "מטומטמים". זאת, לדבריו, משום שהחוקרים פשטו בשעת בוקר מוקדמת על ביתו של במאי, שהפיק סרט על חייהם של פעילי האופוזיציה הרוסית.

מדבדב אמר את הדברים בריאיון בטלוויזיה הרוסית. הריאיון נערך במוסקבה בהשתתפות חמישה עיתונאים מכמה כלי תקשורת מובילים. החמישה שאלו את מדבדב שאלות בשורה רחבה של נושאים, רבים מהם קלילים למדי. בין היתר, התבקש ראש הממשלה הרוסי להתייחס לאגדות חג המולד, ואמר כי הוא אינו מאמין ב"סבא כפור" - הגרסה המקומית של סנטה קלאוס.

ראש ממשלת רוסיה, דמיטרי מדבדב, בריאיון לטלוויזיה במוסקבה. 7 דצמבר 2012. רויטרס
מדבדב בריאיון במוסקבה בסוף השבוע/רויטרס

בעניין אחר, נשאל מדבדב על "המזוודה הגרעינית" שהעביר לנשיא פוטין כשהשניים התחלפו בתפקידיהם לפני כחצי שנה. "נשיא רוסיה גם מחזיק בתיקייה ובה מידע על כל החייזרים שביקרו בכוכב שלנו", התלוצץ מדבדב. "אתה גם מקבל דו"ח על השירות החשאי-בהחלט, שבוחן אפשרות להשתלט על החייזרים הרוסים". מדבדב המליץ לעיתונאים לצפות בסרט האמריקני "גברים בשחור" כדי לשאוב מידע נוסף. "לא אגיד לכם כמה חייזרים יש בינינו, זה ייצור בהלה", ציין.

כשהסתיים השידור, התברר שמדבדב המשיך לשוחח עם העיתונאים בגילוי לב, מבלי שידע שהמיקרופונים עדיין מקליטים את דבריו. מפיקי התכנית שיבחו את מדבדב על עמידתו המושלמת בלוח הזמנים של הריאיון, וראש הממשלה המוחמא ניצל את ההזדמנות כדי לעקוץ את הנשיא פוטין, בשל הרגלו הידוע לאחר לפגישות ולנאומים.

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, בלשכתו במוסקבה. 2 בספטמבר, 2012. AP
נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. טרם הגיב להקלטה/AP

פרט להתבדחות הקלילה על חשבונו של הנשיא, ההקלטה שתפסה את מרב הכותרות ברוסיה ובעיתוני המערב היא זו שבה מדבדב הטיל ספק בפעולה שביצעו חוקרים רשמיים של המדינה. אחד העיתונאים התעניין באזני מדבדב על הפשיטה שאירעה במוסקבה באותו בוקר בביתו של הבמאי, פבל קוסטומרוב. מדבדב השיב כי אנשי הביטחון "פעלו באופן נבזי", מכיוון שהגיעו לביתו של הבמאי בשעת בוקר מוקדמת. לפי תמלול שדלף לאתרים שונים, מדבדב אמר כי החוקרים "פועלים מתוך הרגל. אני מכיר הרבה אנשים בכוחות הביטחון, והם חושבים שאם הם מגיעים בשבע בבוקר, הם יכולים להשיג הכל".

השיחה מאחורי הקלעים - שנשמעה כאשר פניו של מדבדב אינם נראים כל העת - לא שודרה בטלוויזיה, אך תמלול הדברים מצא את דרכו לאתרי אינטרנט רבים ברוסיה, ופורסם בהרחבה ברשתות החברתיות. דובר ועדת החקירות של רוסיה - שירות ביטחון הפועל תחת התובע הכללי- הגיב בזעם, וכתב באתר האינטרנט של הוועדה כי "הערותיו של מר מדבדב מעליבות וחותרות תחת שירותי הביטחון". דבריו הוסרו מהאתר כעבור זמן קצר, אך הדובר, ולדימיר מרקין, אמר למחרת כי הוא עומד מאחורי הדברים שאמר.

לפי כמה פרשנים במוסקבה, השיחה הודלפה במכוון כדי לפגוע במעמדו של מדבדב ולחזק את מעמדו של פוטין. דוברת הלשכה של מדבדב סירבה להגיב לפרשה, אותה הגדירה "האזנת סתר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully