וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא בלארוס: "הכאבים של פוטין - רק פציעת ג'ודו"

רויטרס

27.11.2012 / 21:43

זה חודשיים שכלי התקשורת באירופה עוסקים במצבו הגופני של נשיא רוסיה, ותוהים האם הצליעה המסתורית שלו מחפה על מחלה חמורה. בן-בריתו נשלח להרגיע: "הוא נפצע על המזרן"

בעיות הגב של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, נובעות מפציעה במהלך תחרות ג'ודו ולא בשל סיבה אחרת - כך טוען בן-בריתו הקרוב, נשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו. מנהיג המדינה השכנה, שהתראיין היום (שלישי) לסוכנות הידיעות רויטרס, אמר כי "פוטין אוהב ג'ודו. הוא פשוט הניף איזה בחור וזרק אותו, ולכן מתח את הגב. הוא נחבל איפשהו בחוט השדרה".

לוקשנקו, המכונה "הדיקטטור האחרון באירופה", הוסיף כי הוא ביקש להיפגש עם פוטין כדי לשחק עמו הוקי-קרח, אך לדבריו, פוטין דחה בנימוס את ההזמנה. "הוא אמר לי: 'אנחנו עדיין לא מוכנים להתמודד עם הקבוצה שלכם'". דובר לשכתו של פוטין, דמיטרי פסקוב, סירב להגיב לדברים שאמר לוקשנקו.

לפוטין מלאו 60 שנים בחודש אוקטובר. הוא מחזיק חגורה שחורה בג'ודו וחובב ספורט אתגרי, אך לאחרונה תועד כשהוא צולע בכמה אירועים פומביים, ובפרט בכנס מדינות אסיה בתחילת ספטמבר. בחודש אוקטובר הוא כמעט ולא יצא ממוסקבה. לפי ה"טלגרף" הבריטי, הנשיא הרוסי נמנע מנסיעות לאורך כמה שבועות, ובשל כך בוטלו או נדחו כמה אירועים חשובים שתוכננו בחודשיים האחרונים, בהם כנס של מדינות חבר המדינות שהיה אמור להיערך בטורקמניסטן. בנוסף, דיווח העיתון הבריטי, פוטין כבר הודיע כי לא יקיים את הריאיון השנתי שהוא עורך מדי שנה בחודש דצמבר בטלוויזיה הרוסית.

ולדימיר פוטין באימון ג'ודו לנוער בקמרובו, סיביר. רוסיה, ינואר 2012. AP
פוטין באימון ג'ודו בסיביר בתחילת השנה/AP

גם בגרמניה סוקרו בהרחבה כאבי הגב של פוטין. הגדיל לעשות היומון הנפוץ "בילד", כשפרסם את תצלומי הצליעה המפורסמים של פוטין, בליווי "אבחנה רפואית" לפיה "גברים בגילו של פוטין עשוים לסבול מגידולים בעמוד השדרה".

בקרמלין מבטיחים: בחודש הבא פוטין חוזר לפעילות מלאה

בסוף חודש אוקטובר, אישרו שלושה מקורות שונים בממשל הרוסי כי פוטין סובל מ"בעיה בגב", אך לא פירטו כיצד היא משפיעה על תפקודו, אם בכלל. דובר הקרמלין טען בתוקף, מאז ועד היום, כי פוטין אינו סובל מבעיה חמורה בגב, ושלל דיווחים נרחבים שהתפרסמו בעיתונות הרוסית ובכלי תקשורת במזרח אירופה, לפיהם פוטין עלול להזדקק בקרוב לניתוח שעשוי להשבית אותו מעבודתו. במקביל, דובר לשכתו של פוטין שלל בתוקף דיווח בודד בעיתון רוסי, לפיו ראש הממשלה, דמיטרי מדבדב, ייצג בחודש הבא את רוסיה בוועידה של איחוד האירופי במקומו של פוטין.

לפני שבועיים, אחד מדוברי הקרמלין אישר כי "פוטין "נחבל בעבר בתאונה הקשורה לעיסוקי ספורט", אך סירב למסור פרטים נוספים. מקורות אנונימיים בקרמלין הבטיחו השבוע כי פוטין צפוי להשתתף בכל הפגישות שנקבעו לו לחודש דצמבר, אך עדיין מסרבים להסביר את היעדרותו ממפגישות שנקבעו לו בתקופה האחרונה.

לקריאה נוספת
מדבדב: אם אהיה בריא - לא שולל חזרה לתפקיד הנשיא
מלכת היופי כתבה נגד פוטין והשחיתות ועוררה מהומה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully