וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדיקטטור האחרון של אירופה ערך בחירות - לעצמו

וואלה! חדשות

23.9.2012 / 18:17

בבלארוס התקיימו היום בחירות לפרלמנט. התקשורת הרשמית התעלמה מהקריאות באופוזיציה להחרים את ההצבעה. הנשיא, אלכסנדר לוקשנקו, צפוי בכל מקרה להכריז על הישג לדמוקרטיה

נשיא בלארוס, אלכסנדר לוקשנקו, המוחרם במערב, גינה בלשון חריפה את מנהיגי מפלגות האופוזיציה, שקראו לתושבי המדינה להחרים היום (ראשון) את הבחירות לפרלמנט. שתי מפלגות האופוזיציה העיקריות בבלארוס - המפלגה האזרחית המאוחדת, ומפלגת החזית העממית של בלארוס – קראו לאזרחים להימנע מהצבעה, בשל טענות לאי-סדרים מתמשכים. לדברי האופוזיציה, הבחירות לפרלמנט, שבו 110 צירים, המייצגים כמעט עשרה מיליון תושבים, אינן אלא תכסיס, שנועד למלא את בית הנבחרים בנציגים שישמשו חותמת גומי למדיניותו הדיקטטורית של לוקשנקו.

האם בנו בן ה-7 של לוקשנקו חמוש באקדח?

נשיא בלרוס אלכסנדר לוקנשנו מצביע בבחירות לפרלמנט, עם בנו הקטן ניקולאי. מינסק, ספטמבר 2012. AP
הנשיא אלכסדנר לוקשנקו ובנו ניקולאי, הבוקר בקלפי במינסק/AP

רשתות התקשורת הרשמיות בבלארוס לא דיווחו על הקריאות לחרם. המשטרה אסרה על הפגנות ברחובות, ומנעה ממפגינים לחלק עלונים בגנות הנשיא. בטלוויזיה משודרת זה כמה ימים תמונות של מצביעים נלהבים מגיעים לקלפיות במסגרת ההצבעה המוקדמת. לוקשנקו, שעלה לשלטון ב-1994, הגיע הבוקר להצביע בבירה מינסק, ובקלפי המתינה תזמורת שניגנה לכבודו. בשיחה עם כתבים, אמר לוקשנקו כי האופוזיציה היא גוף פחדני, שאין לו זכות להתיימר לייצג את אזרחי בלארוס או להפציר בהם להחרים את הבחירות לפרלמנט. לדבריו, ארצו "אינה זקוקה למהפכות או לזעזועים".

מיהו שגריר ישראל בבלארוס? בעל מפעל דגים - וכוכב מקומי

מצביעים בבחירות לפרלמנט בבלרוס. 23 בספטמבר 2012. רויטרס
חיילים מצביעים בקלפי. לטענת האופוזיציה, מרבית הקולות "נקנו" על ידי הממשלה/רויטרס

עד שעות אחר הצהריים, דיווחה הממשלה כי 26% מהאזרחים כבר הצביעו בקלפיות. ככל הנראה, רוב המצביעים הם סטודנטים, שוטרים ואנשי כוחות הביטחון, שהצביעו בשעות מוקדמות ובקבוצות מאורגנות. בבחירות לא משתתפים משקיפים מן המערב, ואין עליהן כל פיקוח. כל תוצאה תאפשר ללוקשנקו להציג חזות של בחירות דמוקרטיות, שתחזק את הלגיטימיות של שלטונו בן 18 השנים.

הניתוק מהמערב: ממהומות 2010 ועד פרשת הדובונים

נשיא בלארוס, חוואי לשעבר, תואר בשעתו על ידי הנשיא האמריקאי ג'ורג' וו. בוש כ"דיקטטור האחרון של אירופה". יחסיה של בלארוס עם ארה"ב הגיעו לשפל חדש אחרי שלוקשנקו נבחר מחדש לנשיאות בסוף 2010. הוא שלח שוטרים לחסל הפגנות שפרצו נגדו ברחובות, והמשטרה החשאית פשטה על בתיהם של מתנגדי השלטון. עשרות ממתנגדיו נעצרו, ורבים מהם נאלצו לרדת למחתרת. אחרים העדיפו להימלט מהמדינה ולא שבו אליה עד היום.

גם האיחוד האירופי מחרים את בלארוס, המדינה האחרונה באירופה שעדיין מונהג בה עונש מוות, ואינו מאפשר לרבים מפקידיה הבכירים לחלוף בשטחו. הקיץ, הסכסוך של בלארוס עם אירופה החמיר עוד יותר, בשל מה שכונה "פרשת הדובונים". מטוס שהטיסו פעילי זכויות אדם משבדיה חג בשמי המדינה, והשליך לקרקע דובונים שאליהם חוברו כרוזים בזכות הדמוקרטיה. לוקשנקו זעם על הפרת המרחב האווירי של ארצו, וניתק את רוב היחסים הדיפלומטיים עם שטוקהולם.

צפו בהפגנה בעירום מול מטה המשטרה החשאית במינסק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully