וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלכת היופי הרוסית כתבה נגד פוטין ועוררה סערה

רויטרס

25.11.2012 / 21:12

הדוגמנית המפורסמת נטליה פרוורזבה נשלחה לתחרות "מיס כדור הארץ". במקום לייצג בגאווה את ארצה, הטיחה פרוורזבה ביקורת נוקבת במעשי השחיתות - ובפערים בין העשירים לעניים

לרוב, נשים המתמודדות בתחרויות יופי נוטות ללהג על נושאים שונים, ובמיוחד על שלום עולמי או רצונן להאכיל את הרעבים. אך המועמדת הרוסית, שהשתתפה בתחרות יופי שנערכה בסוף השבוע בפיליפינים, סטתה מעט מהקו המקובל, ושלחה חיצי ביקורת נוקבים למעשי השחיתות במדינתה, תחת שלטונו של הנשיא ולדימיר פוטין, כשהגדירה את רוסיה "מדינת קבצנים המשמשת עורק המזין את האליטה המושחתת".

נטליה פרוורזבה, בת 24, הוכתרה כ"מיס מוסקבה" בשנת 2010, ובשנה שעברה אף דיגמנה בעירום למגזין פלייבוי. בסוף השבוע היא הגיעה לתחרות "מיס כדור הארץ", שנועדה לקדם מודעות לאיכות הסביבה, וכיתר המועמדות התבקשה להשיב באתר התחרות לשאלה "מה גורם לך להתגאות בארצך?". התשובה הארוכה הכילה למעשה מניפסט מלא תוכחה נגד פשעי השחיתות ברוסיה. "רוסיה שלי היא מדינה ענייה וסובלת, שנקרעה לגזרים באכזריות על ידי אנשים שקרנים ותאבי בצע", כתבה פרוורזבה. "רוסיה שלי היא עורק אדיר, שכמה 'נבחרים' מרוקנים דרכו את העושר", הוסיפה.

מלכת היופי הרוסית, נטליה פרוורזבה, בתחרות מיס כדור-הארץ בפיליפינים. 25 בנובמבר 2012. Bullit Marquez, AP
נטליה פרוורזבה, משמאל, בתחרות "מיס כדור הארץ"/AP, Bullit Marquez

טענותיה של פרוורזבה בגנות השחיתות ברוסיה מצטרפות לגלי מחאה אדירים ברוסיה, שהתגברו אחרי בחירתו של פוטין לכהונה שלישית כנשיא. בסוף השבוע עסק היומון הרוסי "קומסומולסקיה פרבדה" בהרחבה בדברים שכתבה פרוורזבה, וזעק בכותרתו: "האם המועמדת שלנו קטלה את רוסיה - או בעצם סיפרה את האמת?". לפי סקר באתר העיתון, 93% מהקוראים מסכימים עם הדברים שכתבה פרוורזבה.

"האם אנחנו לא אומרים את אותם הדברים בעצמנו?"

אחד מפרשני העיתון, דמיטרי סטשין, קבע כי דבריה של פרוורזבה היו מיותרים, משום שהם נאמרו בתחרות שבה ממילא נשים נחשבות לאובייקט מיני - ולכן דעתן אינה נחשבת. פרשן אחר של העיתון, סרגיי צ'רניה, דווקא חיזק את ידיה של פרוורזבה, וכתב כי הדוגמנית זכתה לקיתונות של ביקורת רק משום שהעזה להביע את דעתה בפני קהל זר. "נטליה אוהבת את רוסיה, והיא רוצה להפוך את רוסיה למקום טוב יותר", כתב צ'רניה. "האם היא משקרת? האם אנו לא אומרים את אותם הדברים בעצמנו?", שאל.

אליזווטה קומרובה, שזוהתה בעיתון כיועצת אופנה, פסקה בבירור: "לא הייתי מייעצת למועמדת שלי לייצג את המדינה שלה בדרך כזו. תחרות יופי אינה המקום להביע ביקורת כלפי המדינה שלך". נטליה פרוורזבה, אגב, לא הגיעה לארבעת המקומות הראשונים. את המקום הראשון בתחרות "מיס כדור הארץ" קטפה דווקא מיס צ'כיה, תרזה פייקסובה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully