וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: חברת להקת "פוסי ריוט" הועברה לבידוד

24.11.2012 / 2:02

דוברת רשות בתי הסוהר במדינה מסרה כי המעבר בוצע "לבקשתה" של הצעירה בעקבות "מתחים עם חברותיה לתא". כמו כן, הכחישה דיווחים על איומים שקיבלה מאסירות במחנה בו היא שוהה

חברת להקת הפאנק "פוסי ריוט", מריה אליוכינה, הועברה לתא מבודד במחנה המאסר בו היא שוהה בשל "מתחים" עם חברותיה לתא – כך נמסר אתמול (שישי) מרשות בתי הסוהר ברוסיה. אליוכינה בת ה-24 מרצה מאסר בן שנתיים במחנה באזור פרם שבסיביר, לאחר שהורשעה ב"חוליגניות שנובעת משנאת דת" בעקבות הפגנה שערכה הלהקה נגד הנשיא, ולדימיר פוטין, בקתדרלה האורתודוקסית המרכזית במוסקבה. חברה נוספת בלהקה, נדז'דה טולוקוניקובה, מרצה אף היא מאסר בגין העבירה במחנה מאסר אחר באזור מורדוביה.

"עלו מתחים במערכת היחסים בין האסירות ולכן, כנראה על מנת למנוע החמרה במצב, אליוכינה החליטה להגיש להנהלת בית הסוהר בקשה להעברה לתא מבודד", נמסר מדוברת שירות בתי הסוהר הרוסי. הדוברת הכחישה דיווחים לפיהם אליוכינה קיבלה איומים על חייה מאסירות אחרות על רקע ההפגנה בה השתתפה הלהקה, שגרמה לזעם רב בקרב הנוצרים האורתודוקסים ברוסיה. כמו כן, ציינה הדוברת כי הארוחה העיקרית ביום מוגשת ישירות לתא של אליוכינה, וכי היא מקבלת ליווי צמוד בכל פעם שהיא עוזבת את תאה.

מפגינים מחוץ לבית המשפט בו נערך משפטן של חברות פוסי ריוט במוסקבה, רוסיה, אוגוסט 12. רויטרס
הפגנה במוסקבה לשחרור חברות הלהקה/רויטרס

אליוכינה וטולוקוניקובה, אימהות לילדים בני ארבע וחמש, צפויות לסיים את תקופת מאסרן בחודש מרץ 2014. השתיים ביקשו לרצות את מאסרן באזור מוסקבה על מנת לשמור על קשר עם ילדיהן, אולם בקשתן נדחתה והן נשלחו למחנות מאסר מרוחקים. יקטרינה סמוצביץ', חברת הלהקה השלישית שנעצרה, שוחררה לפני כחודש לאחר שמשפטה נדחה. הרשעתן של חברות הלהקה גררה מחאה נרחבת ברוסיה ובעולם, ועוררה ביקורת נגד הידרדרות חופש הביטוי ברוסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully