וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחת מבנות "פוסי ריוט" שוחררה, חברותיה נשארו בכלא

10.10.2012 / 14:49

בית המשפט לערעורים קיבל את הטענה שיקטרינה סמושביץ' לא לקחה חלק פעיל בעבירת חילול הקודש בכנסיה במוסקבה. שתי חברותיה, ששרו נגד הנשיא פוטין, ירצו מאסר של שנתיים

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

בית משפט במוסקבה קיבל היום (רביעי) את הערעור שהגישה אחת מחברות הלהקה הרוסית "פוסי ריוט", ושחרר אותה ממעצר. היא לא תידרש לרצות עונש מאסר, מפני שנקבע שלא לקחה חלק פעיל בעבירה שבה הורשעה. שלוש חברות הלהקה נעצרו בחודש מאי, אחרי ששרו בגנותו של הנשיא ולדימיר פוטין בכנסיה במוסקבה. בערעור, טענו השלוש כי כבר ריצו את כל תקופת העונש שהגיע להן, ולכן יש לשחררן.

בית המשפט העירוני לערעורים קיבל רק את הערעור שהגישה יקטרינה סמושביץ', המבוגרת מבין שלוש חברות הלהקה שנכלאו. השופטים הותירו על כנו את עונש המאסר בן שנתיים, שנגזר על שתי חברות הלהקה הנוספות - נדייז'דה טולוקוניקובה ומריה אלוחינה - והן יוותרו במעצר במוסקבה, עד שייקבע היכן ירצו את עונש המאסר שלהן.

ראש הממשלה מדבדב: בנות פוסי ריוט כבר נענשו מספיק

יקטרינה סמושביץ', חברת להקת "פוסי ריוט", לאחר שחרורה ממעצר. מוסקבה, 10 באוקטובר 2012. רויטרס
יקטרינה סמושביץ', הבוקר אחרי שחרורה מבית המעצר במוסקבה/רויטרס

עורכי דינה של סמושביץ' טען כי בניגוד לשתי חברותיה, היא לא עמדה על מזבח הכנסייה בקתדרלת ישו המושיע, ובכך "חטאה" היה קטן יותר. שלוש חברות הלהקה, שהוצגו הבוקר לראווה בכלוב בית המשפט, טענו כי לא התכוונו לפגוע ברגשות הכנסייה, אך לא שבו בהן מהביקורת שמתחו על בית המשפט ועל השלטונות ברוסיה, והמשיכו לטעון כי גזר הדין היה פוליטי. הערעור היה אמור להתקיים מוקדם יותר, אך נדחה מכיוון שסמושביץ' פיטרה את עורכי הדין הקודמים שלה.

שתי חברות אחרות בלהקה כבר נמלטו מרוסיה

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
נדייז'דה טולוקוניקובה ומריה אלוחינה, חברות להקת "פוסי ריוט", בבית המעצר במוסקבה. 10 באוקטובר 2012. רויטרס
נדייז'דה טולוקוניקובה ומריה אלוחינה, שערעורן נדחה, הבוקר/רויטרס

במהלך הדיון, אמרה נדייז'דה טולוקוניקובה, חברת הלהקה שערעורה נדחה, כי "פוטין עושה כל מאמץ כדי לפתח מלחמת אזרחים ברוסיה". קולה גבר ונבלע בזה של השופטים ופקידי ההיכל שהשתיקו אותה. טולוקוניקובה, בת 22, אלוחינה, בת 24 וסמושביץ', בת 30, הורשעו בחודש אוגוסט "בהשחתה שמקורה בשנאה דתית". הן נידונו לשנתיים מאסר. הדיון המשפטי בעניינן לווה במחאה אדירה ברוסיה ובביקורת חריפה מצד ממשלות המערב.

פוטין הצדיק השבוע את גזר הדין, ודחה את הטענות כי הורה לכלוא את בנות הלהקה כדי לדכא את האופוזיציה המתקוממת נגדו. בנות הלהקה סירבו בתוקף לבקש ממנו חנינה. ראש הממשלה, דמיטרי מדבדב, תמך בשחרורן של בנות הלהקה ממעצר. מסקר שערך המכון העצמאי "לוואדה", עולה כי 35% מהרוסים מאמינים שהמאסר שהוטל על בנות הלהקה היה מוצדק, ו-34% אמרו שהעונש היה קל מדי. רק 14% מהנשאלים אמרו כי העונש היה מוגזם.

בנות הלהקה לפוטין: חנינה ממך? לך לעזאזל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully