וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיפלומטים: "ישראל הדליפה חומרים חסויים על אירן"

ה"גרדיאן" הבריטי מצטט טענות לפיהן ישראל עומדת מאחורי שורה של הדלפות מחקירת סבא"א כדי להגביר את הלחץ על אירן. לפי אותם מקורות, ההדלפות אינן אמינות ורק פגעו בחקירה

דיפלומטים במערב מאמינים שישראל הדליפה מידע מתוך חקירה שנערכת בסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), במטרה להגביר את הלחץ הבינלאומי על אירן.

לפי דיווח שהתפרסם הערב (שני) ב"גרדיאן" הבריטי, אותם דיפלומטים סבורים שההדלפות מצד ישראל לא סייעו להדק את הסנקציות על אירן – אלא למעשה פגעו בחקירה הנערכת בסוכנות האו"ם ואף סיכנו את אנשיה. הסיבה שישראל חשודה בהדלפות הללו, נטען, נובעת מ"חוסר הסבלנות" שבה מתאפיינת ירושלים, הממתינה לנקיטת צעדים של ממש נגד תכנית הגרעין של אירן.

ארה"ב לאירן: אפשרו פיקוח גרעיני או שנפנה לאו"ם

תרשים הדמיה שהוכן באירן לבדיקת עוצמת פיצוץ גרעיני. AP
התרשים שפרסמה סוכנות הידיעות אי-פי. הדלפה אמיתית - או זיוף?/AP

ה"גרדיאן" מזכיר את ההדלפה האחרונה בנושא תכנית הגרעין של אירן: תרשים בשפה הפרסית שהגיע לידי סוכנות הידיעות אי-פי, המציג, לכאורה, הדמיה של פיצוץ אטומי. על פי דיווח הסוכנות, המסמך, שלא ידוע מתי נוצר, הודלף ממדינה המוגדרת "ביקורתית לגבי תכנית הגרעין של אירן". ב"גרדיאן" אף מציינים כי "במהרה, מדענים הצביעו על טעות בסיסית בתרשים", ומאזכרים מאמר בירחון "מדעני האטום", שקבע כי התרשים בעייתי ורשלני, וכי ייתכן שאף מדובר בזיוף.

בעבר נטען כי ישראל העבירה מידע לגופי אופוזיציה באירן

בעבר הועלו טענות כי ישראל עומדת מאחורי העברת מידע מודיעיני לסבא"א, שנועד "להפליל" את אירן. נגד ישראל נטען כי היא אף מוסרת חומרים מודיעיניים לארגונים שונים כגון קבוצת האופוזיציה המוג'האדין-חאלק ("צבא העם") הפועלת באירן. ארגון זה חשף בשנת 2002 את העובדה שאירן בנתה את המתקן להעשרת האורניום בנתנז ואת הכור להפקת פלוטוניום באראק. בעקבות טענות הארגון, פתחה סבא"א בחקירה שאימתה את הממצאים, וטהרן נאלצה להודות בהקמת המבנים. אז, כהיום, נטען כי העברת המידע נועדה "להלבין" חומר מודיעיני באמצעות גורם מתווך, כדי לא לחשוף שיטות איסוף או מקורות שמהם התקבל המידע.

יוסי מלמן השתתף בהכנת הידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully