וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם יחזק את הכוח הבינלאומי בגבול בין ישראל וסוריה

ההחלטה התקבלה נוכח האיום הגובר מהעימותים בסוריה. רכבים משוריינים יישלחו לכוח באזורים אסטרטגיים בגולן שעלתה בהם המתיחות נוכח הקרבות. "דואגים לביטחון אנשי הכוח"

האו"ם יגדיל את הכוח הבינלאומי שנמצא על הגבול בין ישראל לבין סוריה – אונדו"ף – נוכח האיום הגובר מהעימותים בסוריה, כך אמר אתמול (שישי) מפקד כוח האו"ם, הרווה לדסוס. הוא אמר כי רכבים משוריינים נוספים יישלחו לכוח באזורים אסטרטגיים בגולן, בהם גברה המתיחות בחודשים האחרונים עם התפשטות העימותים בסוריה.

"אנו מעניקים חשיבות רבה לביטחונם של אנשי אונדו"ף", אמר לדסוס בשיחה עם עיתונאים. נוסף על שליחת רכבים משוריינים, הכוח יגביר את "יכולת הניתוח הפוליטית שלו", ולדסוס הדגיש כי "אנו עושים זאת בהתייעצות קרובה עם המדינות המרכיבות את הכוח". בכוח הבינלאומי משתתפים חיילים מאוסטריה, קרואטיה, הודו, יפן והפיליפינים. קנדה משכה לאחרונה את חייליה מהכוח.

כו"ח אונדו"ף של האו"ם המפריד בין ישראל לסוריה. רמת הגולן, מרץ 2012. רויטרס
חיילי כוח אונדו"ף ברמת הגולן/רויטרס

משקיפים לא חמושים של האו"ם סיפרו לאחרונה כי הם מאוימים ואף נאלצו לטפל בכוחות הסורים לאחר קרבות עם מורדי האופוזיציה בשטח המפורז, כך לפי דו"ח חדש של מזכ"ל האו"ם. ארבעה חברי סגל אוסטרים נפצעו בזמן שנסעו לשדה התעופה בדמשק בשבוע שעבר.

ביום רביעי האחרון נחתה פצצת בשטח פתוח באזור מוצב תל חזקה שברמת הגולן. ככל הנראה מדובר בירי תועה מכיוון סוריה. איש לא נפגע, ולא נגרם נזק לרכוש. זוהי הפעם החמישית בתקופה של כחודש בה אירוע מסוג זה מתרחש.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בחודש האחרון אירעו מספר מקרים של ירי תועה מכיוון סוריה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחודש שעבר נפתחה אש מכיוון סוריה לעבר סיור של צה"ל באזור תל חזקה ברמת הגולן. כתוצאה מהירי נפגע רכב צבאי בגלגליו, אך לא היו נפגעים. הכוח לא זיהה את מקור הירי, ולכן לא השיב אש. יום לפני כן נורתה אש מנשק קל לעבר כוח צה"ל שסייר סמוך למוצב תל חזקה. גם במקרה זה בחר כוח הלוחמים שלא להגיב לירי.

באותו שבוע נפתחה אש לעבר כוח צה"ל שסייר באותו המקום, אז השיב הסיור לעבר מקור הירי בירי ארטילרי. מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, מתח ביום שני ביקורת חריפה על משטרו של נשיא סוריה בשאר אסד, והאשים את ממשלתו בהפרה חמורה של ההסכם שחתמה עם ישראל בשנת 1974 – כך דיווחה סוכנות הידיעות AP.

בדו"ח שהגיש למועצת הביטחון של האו"ם קרא באן לשתי המדינות להפסיק את הירי, בעקבות הפגזים שנורו בשבועות האחרונים מסוריה לעבר שטח ישראל ברמת הגולן. "אני מודאג מהפוטנציאל שיש לנוכחות של כוחות אופוזיציה חמושים להצית עימות גדול יותר בין ישראל וסוריה", אמר המזכ"ל, "אסור שתהיה כל פעילות צבאית מכל סוג שהוא באזור ההפרדה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully