וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים לטוס לירח? אם יש לכם 750 מיליון דולר, תוכלו

בכירים לשעבר בסוכנות החלל האמריקאית הקימו סטארט-אפ שיאפשר לדבריהם לשגר תיירים לירח תוך פחות מעשור. התענוג יקר - 750 מיליון דולר לכרטיס. "זה יהיה כמו לנסוע ברכבת"

אחרי שכבשו את החלל, עכשיו הגיע הזמן לעשות עסקים. קבוצת בכירים לשעבר בסוכנות החלל האמריקאית, נאס"א, הקימה חברת סטראפ-אפ שמציעה מקומות בטיסה מסחרית לירח וחזרה. עיתון "וושינגטון פוסט" דיווח אתמול (חמישי) כי זוג שיבחר לבלות חופשה רומנטית בירח ייאלץ להיפרד מ-1.5 מיליארד דולרים עבור התענוג.

בחברה מאמינים כי טיסה מסחרית ראשונה יכולה לצאת כבר ב-2020, אך כדי לעמוד ביעד שהציבו לעצמם, על אנשי החברה לשכנע מספיק לקוחות פוטנציאליים לרכוש כרטיסים כדי לכסות את העלויות האדירות של הפרויקט. החברה, "גולדן-ספייק", מציעה חבילות טיסה במסגרת תיירות-חלל וכן מקומות עבור אסטרונאוטים שנשלחים למשימות בחלל. אלן סטרן, לשעבר סגן מנהל נאס"א וראש מנהלת המשימות המדעיות במטה נאס"א בוושינגטון, הסביר במהלך ההכרזה על הקמת החברה כי "הנוסעים לא יצטרכו להנחית בעצמם את רכב החלל, אז הם לא צריכים לדאוג בקשר לכך. הכל יתבצע באופן אוטומטי ויישלט מכדור הארץ. זה יהיה כמו לנסוע ברכבת". סטרן הוסיף כי "אנו מודעים לכך שזה נשמע כמו מדע בידיוני, אך אנו מתכוונים להפוך זאת לעובדה מדעית".

האסטרונאוטים ניל ארמסטרונג ואדווין "באז" אולדרין לאחר נחיתת אפולו 11 על הירח. AP
צוות אפולו 11 נוחת על הירח/AP

על פי המסתמן, אנשי החברה יתבססו על טכנולוגיה קיימת וייתכן שייעזרו בפרויקט Space-X של אלון מוסק, מייסד שירות העברת הכספים באינטרנט, פייפאל. חברת Space-X הקימה מפעל לייצור טילים שעובד בשיתוף עם נאס"א ושיגרה חללית לתחנת החלל הבינלאומית. לדברי סטרן, החברה צופה כי רוב ההכנסות יגיעו משירות שיינתן עבור סוכנויות חלל של מדינות זרות, למעט זו של סין, שפועלת להרחבת תוכנית החלל שלה. בוועד המייעץ של החברה מכהן ניוט גינגריץ', חבר בית הנבחרים שהתמודד במירוץ הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית. במהלך קמפיין הבחירות במפלגה הבטיח גינגריץ' כי אם ייבחר לנשיא, הוא יפעל להקמת תחנת חלל בירח ב-2021.

ביולי 2011 שיגרה נאס"א את מעבורת "אטלנטיס" למשימתה האחרונה. היה זה השיגור ה-135 והאחרון של תוכנית המעבורות של סוכנות החלל האמריקאית אחרי 30 שנה. כריס פרגוסון, מפקד ה"אטלנטיס", אמר כי בתום עידן מעבורות החלל של נאס"א, הם יתבססו על חברות תעופה אזרחיות. "חברות אחרות בונות טילים ומשגרות אותם, ואסטרונאוטים אמריקאים ירכשו כרטיסים לטוס בטילים הללו, ואולי אפילו יפעילו אותם, כדי להיכנס למסלול נמוך סביב כדור הארץ ולתחנת החלל הבינלאומית. זה המודל", הסביר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully