וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה: צפו בחללית הפרטית עוגנת בתחנת החלל

26.5.2012 / 0:06

בגובה של 400 קילומטרים ובמהירות של 28 אלף קמ"ש, נקלטה החללית הפרטית הראשונה "דרגון" בתחנת החלל הבינלאומית. זרוע רובוטית ענקית, מופעלת על ידי אסטרונאוט, משכה החללית

היסטוריה בגובה 400 קילומטרים: ספינת החלל הפרטית הראשונה בהיסטוריה עגנה אתמול (שישי) בהצלחה בתחנת החלל הבינלאומית, לאחר מסע של ארבעה ימים מאז המריאה מקייפ קנברל, פלורידה. האסטרונאטים השוהים בתחנת החלל קלטו את החללית "דרגון" באמצעות זרוע רובוטית, ומשכו אותה אל עבר סיפון העגינה.

שלשום חלפה החללית סמוך לתחנת החלל לצורך בדיקות ותרגול. בנאס"א ביקשו להתקדם עם המהלך בזהירות, בשל הנסיבות המיוחדות שבשיגור חללית חדשה, ולאחר בדיקות קפדניות שעיכבו את לוח הזמנים המתוכנן במספר שעות, ניתנה האות להתחיל בעגינה.

צפו בזרוע הרובוטית לוכדת את החללית "דרגון"

האסטרונאוט האמריקאי דון פטיט הפעיל את הזרוע הרובוטית, באורך כ-17 מטרים, עד אשר "תפסה" את החללית בשעה 16:56 (שעון ישראל) בדיוק, כששני העצמים נמצאים במהירות 28 אלף קמ"ש, מאות קילומטרים מעל צפון מערב אוסטרליה. בכך הפכה החללית, בבעלות החברה הפרטית האמריקאית "ספייס-אקס", לכלי החלל הראשון שלא מופעל על ידי מדינה אשר נקלטת בתחנת החלל ונכנסת למסלול סביב כדור הארץ.

זנב של דרקון

"נראה שתפסנו לנו דרקון בזנבו", מסר פטיט בתקשורת הרדיו למרכז הבקרה של סוכנות החלל האמריקאית נאס"א ביוסטון, שם המתינו במתח עובדי הסוכנות, במקביל לעמיתיהם במרכז הבקרה של חברת "ספייס-אקס" בקליפורניה. האירוע ההיסטורי הועבר בשידור חי באינטרנט, ושטף את הרשתות החברתיות, כשהוא מגיע לרשימת הנושאים המדוברים ביותר בטוויטר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
החללית הפרטית "דרגון" עוגנת בתחנת החלל הבינלאומית מאי 2012. רויטרס
שלשום כבר חלפה ליד תחנת החלל לתרגול ובדיקה. ה"דרגון" מתקרבת לזרוע הרובוטית/רויטרס

החללית, למעשה קפסולה גדולה המכילה כ-500 קילוגרם של מזון, מים וציוד, היא הראשונה מבין שתי חלליות משא המיועדות להגיע לתחנת החלל הבינלאומית, הגוף היחיד המאויש ברציפות בחלל מאז שנת 2000. ביום שלישי האחרון, שוגר הטיל "פלקון 9" כשעל גבו נישאת החללית. השיגור הוכתר בהצלחה לאחר תשע דקות, כשהחללית הגיעה לגובה של 340 קילומטרים, התנתקה מהטיל, פתחה את קולטני אור השמש שלה ונכנסה למסלול מעגלי סביב כדור הארץ.

החללית הפרטית "דרגון" עוגנת בתחנת החלל הבינלאומית מאי 2012. רויטרס
אחת משתי חלליות שאמורות לספק ציוד לתחנה. הזרוע תופסת את ה"דרגון"/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully