וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בהיסטוריה: חללית פרטית תעגון בתחנת החלל

מה מביא מיליארדר צעיר להשקיע בחברה הפרטית הראשונה שתשגר חלליות לחלל? הרבה אמונה, שאפתנות וחריצות. צפו ביזם אלון מאסק, שעומד לעשות מחר היסטוריה

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן, יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ')

המיליארדר אלון מאסק, בסך הכל בן 41, והוא כבר יכול להוסיף לעצמו את התואר "בעל החברה הפרטית הראשונה שתשגר חללית לעגון בתחנת החלל הבינלאומית". מאז הפסקת השימוש במעבורות חלל, הסתמכה נאס"א (סוכנות החלל האמריקנית) על חללית מתוצרת רוסיה כדי לשגר אסטרונאוטים אמריקנים לחלל, וזאת בעלות של למעלה מ-50 מיליון דולרים לאדם. לשם ההבדל, עלות השיגור של חברתו של מאסק, Spacex, נעה בין 120 ל-130 מיליון דולרים.

"אם נצליח לעגון בתחנת החלל זו תהיה הפעם הראשונה שחללית שעוצבה באופן פרטי תצליח לעגון במקום כלשהו. זה לדעתי באמת מבשר שחר של עידן חדש בחקר החלל", אמר מאסק, לקראת השיגור שצפוי להתקיים היום (שבת), בו ישוגר הטיל "פלקון 9" ממרכז החלל בפלורידה.

"מאז שהגענו לירח לא חזרנו לשם"

מאסק, יזם ומהנדס יליד דרום אפריקה, ייסד את החברה בשנת 2002 כשהזרים לחברה מאה מיליון דולר מכיסו הפרטי. "עלינו לתת תפקיד גדול הרבה יותר למגזר הפרטי", אמר. Spacex מונה כיום כ-1300 עובדים, זאת לאחר שנים של קושי בגיוס העובדים. "היינו מתקשרים לספק ואומרים 'אנו זקוקים לשסתום של טיל', והיו אומרים לנו: 'מי אתם? מעולם לא שמענו עליכם'", סיפר מאסק.

הוא מעריך כי תוך שנתיים עד חמש שנים תוכל החברה להטיס אסטרונאוטים של נאס"א לתחנת החלל. "הייתי מאוד רוצה לראות את האנשים הראשונים נוחתים על מאדים, ובאופן אידיאלי, הייתי רוצה לראות את תחילתו של בסיס שם. מאז שהגענו לירח לא חזרנו לשם", סיכם מאסק.

לקריאה נוספת:
עוד שנת אור פנה ימינה? מדענים מפתחים GPS לחלל
מדען: 12% סיכוי לסופת-שמש "הרת אסון" עד 2020
צפו: ישראל מהחלל והצד האפל של הירח

(עדכון אחרון: 20:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully