וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: ישראל מהחלל והצד האפל של הירח

איך נראית ישראל מגובה של 12,742 ק"מ? צילום חלל מרהיב של נאס"א נותן את התשובה. וגם: הצד האפל של הירח נחשף בסרטון וידאו כפי שלא נראה מעולם

בשבוע שעבר שיחררה נאס"א צילום שנקרא "גולה כחולה" - צילום של חצי כדור הארץ המערבי מהחלל, שצולם מהלוויין החדש של נאס"א. זהו הצילום ברזולוציה הגבוהה ביותר אי פעם שבה צולם הכדור שאנחנו חיים עליו. בעקבות הפופולאריות של הצילום (וגם בשל ביקורת שהושמעה על כך שבצילום נראית בעיקר יבשת אמריקה), פרסמה נאס"א צילום נוסף, הפעם של חצי הכדור המזרחי.

הצילום בוצע מגובה של 12,742 ק"מ, וניתן לראות בו את יבשת אפריקה והמזרח התיכון וכמובן גם את ישראל.

כך נראה חצי הכדור המזרחי מהחלל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

וכך נראה חצי הכדור המערבי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הצד האפל של הירח נחשף

צמד גששיות ששיגרה נאס"א לעבר הירח לפני כחודש, העבירו השבוע את סרטון הווידאו הראשון שצילמה אחת מהן. בתמונות ניתן לראות את "הצד האפל" של הירח, אותו לא ניתן לראות מכדור הארץ. בקטע הווידאו מצולמת טיסה מהקוטב הצפוני של הירח עד לקוטב הדרומי. "זהו שטח מחוספס, המכוסה בפגיעות שספגה הקרקע מאסטרואידים", מסבירה מריה זובר, החוקרת הראשית של נאס"א בפרויקט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

כך נראה הצד האפל של הירח

הקוטב הצפוני של הירח נראה בחלקה העליון של התמונה, בעוד שהחללית נעה לכיוון החלק הדרומי התחתון. קטע הירח שתועד על ידי הגששיות מעולם לא נראה מכדור הארץ, זאת מכיוון שהירח פונה לכדור הארץ בצורה שלא מאפשרת לראות אותו. בחלקו התחתון של הירח ניתן אף לראות אגן ברוחב של כ-900 מטרים, שנוצר מפגיעה בקרקעית.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully