וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: הטירה העתיקה נהרסה - בטעות או בכוונה?

"שאטו דה בלוו" היתה גאוות הכפר יברק, אך פועלים שהיו אמורים לערוך שיפוץ - הרסו אותה. התושבים לא בטוחים שמדובר בטעות והבעלים, מיליארדר רוסי, הבטיח טירה זהה חדשה

"שאטו דה בלוו" הייתה טירה שנחשבה לאחד האתרים המרהיבים ביברק, כפר המפורסם בייצור יין שנמצא באזור בורדו שבצרפת. ה"טלגרף" הבריטי דיווח כי הטירה נקנתה על ידי מיליארדר רוסי בשם דימטרי סטרוסקין, שתכנן לשפץ אותה, אך חברת בנייה פולנית שנשכרה לשפץ את המקום הרסה את המבנה וקברה את האפשרות להחזירה לימי גדולתה.

העובדים, שהיו אמורים להרוס רק מבנה נפרד וקטן בשטח האחוזה, הרסו במקום זאת את הטירה ההיסטורית. תושבי הכפר כבר הביעו זעם על המעשה, העבודות במקום נעצרו והרשויות פתחו בחקירה בנסיון לבדוק כיצד קרתה הטעות. עם זאת, תושבי הכפר מאמינים כי לא מדובר בטעות מקרית. "זה נעשה בכוונה", אמר אחד מהם.

אחוזה בכפר יברק בצרפת שנהרסה בטעות, 6 דצמבר 2012. AP
טעות לעולם חוזרת? הטירה בבורדו/AP

לפי העיתון הצרפתי "סאד קווסט", המיליארדר הרוסי, שמנהל חברת ייבוא בוורשה, טען כי לא ידע שהטירה נהרסה. "אני בהלם", אמר וציין כי הוא ביצע במשך שנים סריקות באזור כדי
למצוא את הטירה הצרפתית האידיאלית והתאהב ב"שאטו דה בלוו". "אפילו שהיא היתה במצב קשה, רציתי לשקם אותה", אמר.

הוא ציין כי הוא מבין את זעם התושבים, אך הדגיש כי הוא לא יתבע את הפועלים בשל טעותם. "הנזק כבר נעשה", אמר סטרוסקין. הוא התחייב לבנות מחדש טירה זהה, כולל אולם גדול עבור 200 בני אדם, כפי שהיה במקור. לדבריו, אדריכל פולני כבר שירטט תוכניות לבניית הטירה החדשה ועובדים מקומיים קיבלו כבר חוזה בגובה 1.5 מיליון יורו כדי לבנות אותה מחדש תוך שנתיים.

הבעלים הקודם של הטירה, ג'ולייט מארי, סיפרה כי המבנה היה גאוות ושמחת הכפר. "כל הכפר בהלם. איך חברת הבנייה עשתה כזאת טעות? מכרנו אותה באמונה שלמה לאחר שסטרוסקין הראה לנו תוכניות שביצע עם מעצב פנים בהתחשב בסגנון של המאה ה-18, וזה מה שציפינו ממנו לעשות. אנחנו לגמרי מזועזעים ולא יודעים מה לחשוב. זה היה מקום מאד יפה. היה צורך בקצת עבודה, לא בהריסה".

  • עוד באותו נושא:
  • צרפת
  • טירה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully