וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוכה בממלכה: פורץ גנב את המפתחות למצודת לונדון

הפורץ חטף את המפתחות מביתן שמירה חיצוני. השומרים הבריטים צייתו להנחיה לפיה אסור להם לעזוב את העמדה - ולא רדפו אחריו. חברת האבטחה הרגיעה: אין חשש לתכשיטיה של המלכה

כלי תקשורת בבריטניה מדווחים על תקרית מביכה במצודת לונדון (Tower of London), בה שמורים תכשיטיה היקרים ביותר של המלכה אליזבת. על פי הדיווחים, ביום שני שעבר, חדר פורץ למתחם השמור במצודה המאובטחת וגנב צרור מפתחות כבד, שלא ברור עדיין אילו מפתחות כלל.

לפי דיווח של ה"סאן", הגנב הצליח לחטוף צרור מפתחות שהושאר בטעות בתיבה לא-נעולה באחת מעמדות השמירה מחוץ למצודה. השומרים הבחינו בו אך לא רדפו אחריו, בשל הוראות מחמירות לפיהן אסור להם לעזוב את משמרתם. כלי התקשורת בבריטניה מתמקדים כעת בשאלה אילו מפתחות הכיל הצרור שנגנב, משום שבמצודה נשמרים תכשיטי הכתר של בית המלוכה הבריטי. הם הועברו לשמירה ב"בית התכשיטים", וכמה עשרות חיילים, המסופחים למקום מהיחידה המוצבת בארמון בקינגהאם, מוצבים במקום כדי לשמור עליהם.

מצודת לונדון, בה מאוכסנים תכשיטי הכתר של הממלכה המאוחדת. Jae C. Hong, Lefteris Pitarakis, AP
ייתכן שכמה שומרים ייאלצו להיפרד מעבודתם בקרוב. מצודת לונדון/AP, Jae C. Hong, Lefteris Pitarakis

לפי מידע הזמין ברשת, חברת השמירה, שהייתה אחראית על העמדה החיצונית שנפרצה, היא זו שאבטחה את אולם הכנסים ואת המסעדה במקום, והייתה אחראית גם לאבטחת הגשר המתרומם המפורסם הצמוד למצודה. דובר של חברת האבטחה אמר כי אין חשש שהתכשיטים היקרים נגנבו. עם זאת, הוא ציין כי המפתחות המאפשרים גישה לחדרים שבהם נמצאים התכשיטים כבר הוחלפו. הסקוטנלד יארד פתח גם הוא בחקירה.

ה"טלגרף" הזכיר כי הפריצה, שאירעה בלילה שבין 5 ל-6 בנובמבר, התרחשה ב"ליל גאי פוקס" - מעין חג לא רשמי בבריטניה, המציין את כישלונה של "מזימה אבק השריפה" משנת 1603. הקשר נועד נועד לפוצץ את ארמון וסטמינסטר בעת טקס פתיחת מושב הפרלמנט, לרצוח את המלך ג'יימס הראשון ולאחר מכן לחסל את בני משפחתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully