וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוון: מטען רב-עוצמה התפוצץ במשרדי הניאו-נאצים

4.12.2012 / 9:43

איש לא נפגע מהפיצוץ במשרדי מפלגת "השחר המוזהב" בצפון אתונה, אך נגרם נזק רב. המפלגה הלאומנית הספיקה כבר להכפיל את כוחה מאז הישגה בבחירות, והתמיכה בה נאמדת ב-14%

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

מטען חבלה התפוצץ בשעת בוקר מוקדמת (שלישי) במשרדים של המפלגה הניאו-נאצית, "השחר המוזהב", באתונה בירת יוון. המשטרה המקומית הודיעה כי איש לא נפגע, אך למשרדים נגרם נזק. הפיצוץ אירע במטה המקומי של המפלגה באספרופירגוס ("המגדל הלבן"), מועצה מקומית הנמצאת כ-20 קילומרטים מצפון-מערב למרכז הבירה היוונית. קצין משטרה אמר בעילום שם כי "הפיצוץ היה רב-עוצמה והסב נזק רב".

"השחר המוזהב", שהייתה ארגון אלמוני למדי, הפכה במפתיע למפלגה השלישית בגודלה ביוון בבחירות האחרונות, כשהיא נישאת על גלי שנאה למהגרים ולמדינאים מושחתים. מנהיגים המפלגה, ובראשם ניקוס מיכלוליאקוס, מקדמים מצע המתנגד בחריפות לצעדי הצנע שכופה גוש האירו על יוון, בתמורה למענקי סיוע שנועדו להציל את כלכלתה הגוועת. המפלגה קוראת בגלוי לפרישת יוון מהאיחוד האירופי.

בבחירות לפרלמנט ביוני האחרון זכתה המפלגה ל-7% מהקולות, שזיכו אותה ב-18 מ-300 המושבים בפרלמנט. זאת ועוד - לפי מכון הסקרים היווני VPRC, המפלגה הלאומנית כבר הכפילה את כוחה בארבעת החודשים שחלפו מאז, ובסקר באוקטובר הגיעה ל-14% תמיכה בקרב הציבור היווני.

עוד על "השחר המוזהב":
צעדת אלפי ניאו-נאצים ביוון: "זרים החוצה"
צפו: דובר הניאו-נאצים ביוון היכה אישה בשידור
מנהיג המפלגה לאחר הבחירות: "שהבוגדים יתחילו לפחד"
מיכלוליאקוס מכחיש שואה: "לא היו תאי גזים ומשרפות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully