וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכ"ל האו"ם: "הבנייה בשטחים - מכה אנושה לשלום"

באן התייחס להחלטת הממשלה לבנות אלפי יחידות דיור במזרח ירושלים וביהודה ושומרון, ואמר כי היא תסכן את הסיכוי לפתרון שתי המדינות. "קורא להימנע מצעדים פרובוקטיביים"

צילום: אלי מנדלבאום, עריכה: יאיר דניאל

לאחר התגובה האמריקאית, מגיע תורו של האו"ם: מזכ"ל הארגון באן קי-מון גינה אמש (ראשון) את החלטת ממשלת ישראל לבנות 3,000 יחידות דיור במזרח ירושלים וביהודה ושומרון, בתגובה על החלטת האו"ם להכיר ברשות הפלסטינית כמדינה משקיפה לא-חברה בארגון. באן הגדיר את ההחלטה כ"מכה אנושה כמעט" לסיכויים להסדר שלום כלשהו עם הפלסטינים.

"ההתנחלויות אינן חוקיות תחת החוק הבינלאומי, ואם אכן יורחבו ההתנחלויות, הדבר יהווה מכה אנושה כמעט לסיכויים שעוד נותרו להבטחת פתרון שתי המדינות", נכתב בהודעה שפרסם משרדו של באן. "המזכ"ל חוזר על קריאתו לכל המעורבים לחדש את המשא ומתן ולהגביר את המאמצים לשלום מקיף, צודק ובר-קיימא, ולהימנע מצעדים פרובוקטיביים. דוברו אף אמר כי המזכ"ל הביע "דאגה עמוקה ואכזבה" מההחלטה, שעשויה לנתק לחלוטין את מזרח ירושלים מהגדה המערבית.

אבו מאזן באו"ם לקראת ההצבעה על ההכרה ברשות הפלסטינית כמדינה לא-חברה. ניו יורק, 29 בנובמבר 2012. רויטרס
מזכ"ל האו"ם עם אבו מאזן, בשבוע שעבר/רויטרס

אתמול התייחסה מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, להחלטת ממשלת ישראל מסוף השבוע, ואמרה כי "הממשל האמריקאי הבהיר לישראל שהפעולות הללו מעכבות את שיחות השלום". בדברים שנשאה בפורום סבן בוושינגטון אמרה קלינטון כי ארצה תסייע בשיחות שלום ישירות בין ישראל לפלסטינים ככל שתידרש לכך. "אם וכאשר הצדדים יהיו מוכנים להיכנס למשא ומתן ישיר כדי לפתור את הקונפליקט, הנשיא אובמה יהיה שותף מלא לשניהם", אמרה. למרות זאת, היא הדגישה את הקו האמריקאי הדוחה מגעים עם תנועת חמאס. "לעולם לא נשתף פעולה עם טרוריסטים. חמאס צריך לגנות את האלימות ולהכיר בזכותה של ישראל להתקיים".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
הילארי קלינטון בפורם סבן , דצמבר 2012. רויטרס
"הפעולות האלה מעכבות את שיחות השלום". קלינטון בפורום סבן, אתמול/רויטרס

ממשלת ישראל דווקא הקשיחה היום את עמדתה ביחס לפלסטינים. ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יובל שטייניץ הודיעו כי ישראל לא תעביר 100 מיליון דולרים מכספי המסים שהיא גובה עבור תשלום משכורותיהם של עובדי הרשות הפלסטינית בחודש נובמבר, עקב המהלך באו"ם. לפי ההחלטה, הכספים ישמשו לקיזוז חובותיה של הרשות הפלסטינית לחברת החשמל, העומדים על למעלה מ-700 מיליון שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully