וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאיצים הבנייה בגדה: "השבוע נשווק מאות דירות"

טל שלו

1.12.2012 / 21:50

שר הבינוי והשיכון אטיאס הודיע כי משרדו יחל לשווק יחידות דיור להשכרה לזוגות צעירים בפסגת זאב: "אין תועלת בהקפאת הבנייה בעוד אבו מאזן עושה דה לגיטימציה לישראל"

צילום:רויטרס עריכה: טל רזניק

ישראל מאיצה את הבנייה בהתנחלויות: יממה לאחר שהממשלה אישרה את בנייתן של 3,000 יחידות דיור במזרח ירושלים וביהודה ושומרון, הודיע הערב (שבת) שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, כי משרדו ישווק כבר בשבוע הקרוב מאות יחידות דיור בפסגת זאב בירושלים להשכרה לזוגות צעירים. "ממשלת ישראל החליטה באופן חסר תקדים על הקפאת בנייה לעשרה חודשים ואבו מאזן סירב למשא ומתן מדיני גם בתקופת ההקפאה", הסביר אטיאס את המהלך. "אין שום תועלת בהקפאת בנייה דה פקטו בעוד אבו מאזן עושה דה לגיטימציה לישראל".

שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס בברית נינו של הרב עובדיה יוסף, אוקטובר 2012. עומר מירון
"מחויבים להגדיל את היצע הקרקעות למגורים בכל רחבי הארץ". אטיאס/עומר מירון

אטיאס הוסיף כי "אנו מחויבים להגדיל את היצע הקרקעות למגורים בכל רחבי הארץ". לדבריו, "מדיניות הגדלת היצע הקרקעות הגיעה לשיא בשיווק של למעלה מ-130 אלף יחידות דיור בשנים האחרונות ויצרה שיא של 13 שנים בהיקפי בנייה פעילה, אולם יש צורך בהמשך מדיניות זו כדי להוריד ביקושים ומחירים".

כאמור, אמש אישרה הממשלה להרחיב את הבנייה בהתנחלויות. גורם מדיני בכיר אמר כי בנוסף לכך, יקודמו הליכי תכנון של עוד אלפי יחידות דיור בירושלים ובגושי ההתיישבות, לרבות בקטע המחבר בין מעלה אדומים לירושלים (E1). "המשך הבנייה נעשית בהתאם למפת האינטרסים האסטרטגיים של ישראל", אמר הגורם, והוסיף כי "בישראל שוקלים צעדים נוספים".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

זעם בעולם: "ההתנחלויות מכרסמות באמון בין הצדדים"

המהלך נתקל בתגובות קשות, הן בישראל והן מצד מדינות המערב, אשר חלקן הגדול תמכו בדרישת הפלסטינים לשדרוג מעמד הרשות למדינה משקיפה שאינה חברה באו"ם. "הממשל הזה – בדומה לממשלים קודמים – הבהיר לישראל שהפעולות הללו מעכבות את שיחות השלום", אמרה הלילה מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, במסגרת פורום סבן הנערך בוושינגטון.

שר החוץ של בריטניה, ויליאם הייג, עם מזכירת המדינה האמריקנית, הילרי קלינטון, בוועידת "ידידי סוריה" באיסטנבול. אפריל, 2012. רויטרס
"ההחלטה תשנה את המציאות בשטח במידה שמקשה על היכולת להשיג פתרון של שתי מדינות". הייג וקלינטון/רויטרס

גם בריטניה הצטרפה לגינוי האמריקאי, וקראה לישראל לחזור בה מההחלטה לאשר את בניית יחידות הדיור החדשות. "ההתנחלויות בלתי חוקיות לפי החוק הבינלאומי ומכרסמות באמון בין הצדדים", אמר שר החוץ הבריטי, וויליאם הייג. לדבריו, אם ההחלטה תצא לפועל, "היא תשנה את המציאות בשטח במידה שמקשה משמעותית על היכולת להשיג פתרון של שתי מדינות שבירתן המשותפת ירושלים". כמו כן, הזהיר הייג מפגיעה משמעותית ב"תדמיתה הבינלאומית של ישראל", ואמר כי המהלך "יעלה ספקות לגבי מחויבותה להשגת שלום עם הפלסטינים".

גם ברשות הפלסטינית, שם חגגו ביומיים האחרונים את ההכרה הבינלאומית, גינו בתוקף את החלטת ממשלת ישראל. נביל אבו רודיינה, דוברו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, אמר אמש כי ההכרזה הישראלית היא בבחינת "סטירת לחי לעולם כולו, שהצביע בעד הקמת מדינה פלסטינית". הוא ציין כי התנהגות זו מצד ישראל "אינה לגיטימית ואינה חוקית" והוסיף כי היא תגביר את בידודה של ישראל, "בעיקר לאחר שהעולם הביע התנגדות אתמול לכיבוש כשהכיר במדינה פלסטינית בגבולות 67'".

רגע היסטורי: העצרת הכללית הכירה במדינת פלסטין, 30 בנובמבר 2012. רויטרס
"העולם הביע התנגדות לכיבוש". אבו מאזן באו"ם/רויטרס

ההודעה הישראלית כוללת, כאמור, גם את הכוונה לקדם את הליכי התכנון בשטח E1 המחבר בין מעלה אדומים לירושלים, עליו מתכננת ישראל כבר למעלה מ-15 שנה לבנות את שכונת "מבשרת אדומים". התוכנית, הכוללת למעלה מ-3,000 יחידות דיור וכן את מפקדת מחוז ש"י של המשטרה, נועדה ליצור רצף טריטוריאלי יהודי בין ירושלים ומעלה אדומים ולחזק את האחיזה היהודית במזרח העיר. כך, היא קוטעת את הרצף הטריטוריאלי בין צפון הגדה ודרומה, ומעוררות כבר שנים את התנגדות הקהילה הבינלאומית, מחשש שתמנע אפשרות להקים מדינה פלסטינית רציפה בעתיד.

נתניהו יודה לממשלת צ'כיה על התמיכה באו"ם

ארה"ב, שמכירה בנוכחות הישראלית במעלה אדומים, מתנגדת נחרצות לבנייה ב-E1 ומזהירה את ישראל כי היא עשויה להיות הרסנית לאפשרות להגיע לפתרון של שתי מדינות לשני עמים. לנוכח הביקורת הבינלאומית, ממשלות שרון ואולמרט עיכבו את קידום התוכנית, אך נתניהו התחייב מפורשות לבנות בשכונה לפני בחירות 2009. בשנה שעברה פורסמו ברשת אל ג'זירה מסמכי מחלקת המו"מ הפלסטינית, לפיהם התחייב נתניהו בפני אובמה לא לבנות באזור, בפגישתם הראשונה בבית הלבן במאי 2009. עם זאת, לשכת נתניהו הכחישה אז בתוקף כי ראש הממשלה נתן כל התחייבות בנושא.

בנימין נתניהו  מציין 35 שנה לביקור סאדאת, נובמבר 2012. דרור עינב
מתיחות לפני הפגישה עם מרקל. נתניהו/דרור עינב

ביום רביעי צפוי נתניהו לצאת נתניהו בליווי משלחת שרים בכירה - בהם שר החוץ ושר הביטחון - לביקור מדיני בגרמניה, במהלכו יקיימו שתי הממשלות ישיבות ודיונים על היחסים הבילטרליים בין המדינות. נתניהו צפוי להיפגש עם הקנצלרית אנגלה מרקל, על רקע מורת הרוח בישראל מאופן הצבעתה של גרמניה בעצרת הכללית והחלטתה להימנע ולא להתנגד. החלטת נתניהו על אישור שיווק יחידות הדיור צפויה להעיב גם כן על הפגישה על מרקל, שבשנתיים האחרונות הביעה זעם על מדיניותו של נתניהו בנוגע לתהליך השלום, ובמיוחד קוראת להפסקת הבנייה בהתנחלויות.

מוקדם יותר היום הודיע נתניהו היום לראש ממשלת צ'כיה, פטר נצ'אס, כי עוד לפני הגעתו לברלין, הוא מתכוון לבקר בפראג ולהודות אישית לממשלת צ'כיה על התייצבותה לצד ישראל בהצבעה באו"ם ביום חמישי. צ'כיה הייתה המדינה האירופית היחידה שהתנגדה להחלטה של אבו מאזן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully