וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחמות לשוויון: חיילות אמריקאיות דורשות להילחם

ארבע נשים המשרתות בצבא ארה"ב הגישו תביעה נגד האיסור הגורף על נשים לשרת בתפקידי לוחמה. "המדיניות הזו מקפחת נשים שממשיכות לסכן את חייהן למען המדינה", אמרה אחת מהן

ארבע נשים המשרתות בצבא ארה"ב הגישו אתמול (שלישי) תביעה נגד משרד ההגנה האמריקאי והעומד בראשו ליאון פנטה, בגין האיסור על נשים לשרת בתפקידי לוחמה, כך דווח בכלי התקשורת במדינה. הנשים, הנתמכות על ידי האיגוד האמריקאי לחרויות אזרחיות (ACLU) וארגוני זכויות אדם נוספים, מוחות על המדיניות הביטחונית בלתי מוצדקת לטענתן, כלפי נשים "שממשיכות לסכן את חייהן למען המדינה".

כלב גישוש באפגניסטן. AP
מוחות על המדיניות כלפי נשים "שממשיכות לסכן את חייהן למען המדינה". חיילות באפגניסטן/AP

על אף שנשים משרתות בפועל בתפקידי לוחמה בחזית, האיסור הגורף על לוחמת נשים מונע מרבות להתקדם בשירותן הצבאי ולנפץ את "תקרת הזכוכית" של התפקידים הנשיים. מבין ארבע הנשים שהגישו את התביעה, שתיים זכו בעיטור "לב הארגמן" על שירותן באפגניסטן. אחת מהן היא רב-סרן מארי ג'נינגס הגאר בת ה-36, שמסוק החילוץ שהטיסה נורה ב-2009 בעת שחילצה שלושה חיילים פצועים. היא נדרשה להשיב אש בזמן שנפגעה מרסיסים. "מאז שהייתי ילדה רציתי להיות טייסת בחיל האוויר והוכחתי את היכולת שלי בכל צעד בדרך. היכולת לשרת בקרב כמעט לא קשורה למגדר או כל הכללה אחרת. זה קשור ללב, אופי, כישרון, נחישות ומסירות", צוטטה הגאר באתר האיגוד האמריקאי לחרויות אזרחיות. "המדיניות הזו מקפחת נשים שממשיכות לסכן את חייהן למען המדינה".

בחודש פברואר האחרון הכריז שר ההגנה האמריקאי פנטה על שורה של שינויים שיאפשרו לנשים לשרת בלמעלה מ-14 אלף משרות שהיו סגורות בפניהן עד כה. עם זאת, האיסור הגורף על לחימה קרקעית של נשים נותר בעינו, ומעל 238 אלף תפקידים סגורים בפני נשים.

דובר הפנטגון ג'ורג' ליטל אמר כי שר ההגנה מחויב להרחיב את התפקידים הצבאיים של נשים בצבא ארה"ב. "במשמרתו, 14,500 תפקידים נפתחו בפני נשים והוא הנחה את הצבא לבדוק אפשרויות לפתיחת תפקידים נוספים עבור נשים בצבא", אמר הדובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully