וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאגה בצבא ארה"ב: יותר מתאבדים מהרוגים בקרב

הממשל משקיע מאמץ רב בשיקום יוצאי עירק ואפגניסטן, כאשר 154 חיילים שמו קץ לחייהם מתחילת השנה - יותר מאחד ליום. שר ההגנה מותח ביקורת, ויש מי שחושב שמקור הבעיה בבית

מספר מקרי ההתאבדות בקרב חיילי צבא ארצות הברית מתחילת השנה, קבע שיא של העשור האחרון, ומראה כי כמות החיילים האמריקאים אשר שמו קץ לחייהם בחמשת החודשים האחרונים - גבוהה מזו של אלה שנהרגו במהלך לחימה או פעילות מבצעית, כך נמסר אתמול (שישי) בהודעת הפנטגון.

במהלך הנסיגה המיוחלת מעירק פעל הצבא האמריקאי, בתמיכת הממשל, לספק לחייליו שירותי בריאות הנפש, תרופות ואף ייעוץ בנושאים פיננסיים - הכל במטרה לנרמל את חייהם החדשים, ככל שניתן, בתום תקופה שצילקה רבים מהם. עם זאת, דומה כי גם השתדלות כנה מצד הגורמים הרלוונטיים, לא מבטיחה דבר כאשר מדובר בטראומה ומצוקה אמיתית, ולראיה - 154 מקרי ההתאבדות בחצי השנה הראשונה של 2012. יותר ממקרה התאבדות אחד ביום בממוצע.

לשם השוואה, ועל סמך נתונים שהציג הפנטגון, מדובר בעלייה של 18% מהתקופה המקבילה בשנת 2011, בה נרשמו 130 מקרי התאבדות בפרק הזמן הזה. בשנת 2010 נרשמו 123 מקרים מסוג זה, ו-133 בחצי השנה הראשון של 2009.

מאבק בבושה ובאגו של החיילים: "סיוע אינו חולשה"

במשרד ההגנה מציינים בדאגה כי בקרבות באפגניסטן, איבד הצבא האמריקאי 124 חיילים מתחילת השנה. רב הקושי להסביר כיצד כמות המבקשים לשים קץ לחייהם הייתה גבוהה ב-30. "זוהי בעיה מטרידה", הסכימה סינתיה סמית', דוברת משרד ההגנה. "אנחנו מחויבים לספק למשרתים את העזרה לה הם זקוקים".

ייתכן שבמשרדה של סמית' חשים כי אחד המכשולים העומדים בפני הממשל לסייע לחיילים הוא הבושה והצורך לבקש עזרה. "אני רוצה להדגיש כי קבלת סיוע אינה מעידה על חולשה, אלא על כוח", ניסתה לשכנע.

חיילים אמריקאים וכווייתים סוגרים את השער בגבול לאחר שהרכב האחרון של צבא ארה"ב עזב את עירק. רויטרס
חשבו שהצרות נגמרו ברגע ההוא. חיילי צבא ארצות הברית נסוגים מעירק/רויטרס

במכתב שכתב למפקדי הצבא בחודש שעבר לקח עליו שר ההגנה את האחריות, ובו זמנית השליך ממנה על המכותבים. "מניעת התאבדויות היא אחריות ההנהגה, אך לא ייתכן שהמפקדים הממונים יסבלו מעשי זלזול, השפלה ונידוי", הדגיש במכתב שכונה "חידוד נהלים", והשתמע כמתיחת ביקורת גלויה.

ויש מי שחושב שמקור האובדנות מגיע ממקום אחר לגמרי. פול ריקהוף, ראש ארגון יוצאי הצבא האמריקאי ששירתו בעירק ובאפגניסטן, ציטט סקר שנערך בין 160,000 אמריקאים, לפיו 37% מהנשאלים מכירים אדם שהתאבד. לדבריו, הקושי במסגרת הצבאית קיים, אבל אחוזי האבטלה והבעיות הכלכליות לבטח לא עוזרים. "החיילים חושבים על הקרב, כמובן, אבל הם גם חושבים על הנשים והילדים בבית", הסביר.

עוד בנושא
צבא ארה"ב בודק תלונות על המטוס המתקדם בשורותיו
נאנסו בקורס קצינים - ותובעות את צבא ארה”ב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully