וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא ארה"ב בודק תלונות על המטוס המתקדם בשורותיו

מטוס ללא טייס? מספר טייסים אמריקאים התלוננו בפני מפקדי חיל האוויר על התעלפויות וסחרחורות בתא הטייס של ה-F-22 החדיש. בשבת דווח כי מטוסים מדגם זה הוצבו 320 ק"מ מאירן

גנרל מייק הוסטג', מפקד בכיר בחיל האוויר האמריקאי, מודה כי כמה מטייסי מטוס החמקן מדגם F-22 הגישו בקשה לשיבוץ מחודש בשל בעיית אספקת חמצן בתא הטייס - כך דיווחה הלילה (שלישי) סוכנות AP. עם זאת, הוסטג' ציין כי "מדובר בקבוצה קטנה של טייסים", והדגיש כי כל מטוסי החמקן עוברים בשלב זה בדיקה בשל מקרים של התעלפויות וסחרחורות מצד טייסי המטוס.

"כמובן שמדובר בעניין רגיש מאוד ואנחנו עושים ככל שביכולתנו על מנת להגיע לפיתרון", אמר הוסטג', שלא פירט בכמה טייסים מתלוננים מדובר, אך הבטיח כי כל תלונה תטופל בכובד ראש ובאופן נפרד.

מטוס קרב אמריקאי מדגם F-22 בתצוגה בבריטניה, 2010. Sang Tan, AP
הטייסים התלוננו על בחילות והתעלפויות בתא הטייס. מטוס ה-F-22/AP, Sang Tan

בחיל האמריקאי משוכנעים כי ה-F-22 - מטוס הקרב המתקדם ביותר של חיל האוויר האמריקאי - הינו בטוח לחלוטין לטיסה. לדברי הגנרל הוסטג', הוא יטוס בעצמו בחמקן החדיש כדי לבחון את הבעיות, במידה שישנן כאלה, והדגיש זוהי חובתו וכי לא יבקש מטייס לעשות דבר שהוא עצמו נמנע ממנו.

"זהו מטוס הקרב המוביל, אין לו מתחרים"

מטוסי ה-F-22 מתמחים בלחימה נגד מטוסי קרב באוויר ומסוגלים לבצע תקיפה מן האוויר אל הקרקע. גורם בכיר בחיל האוויר האמריקאי קבע נחרצות כי "זהו מטוס הקרב המוביל בארה"ב. אין לו מתחרים". המטוס, שעלות הפקתו 79 מיליארד דולרים, הוכנס לפעילות כבר בשנת 2005. עד כה, לדברי בכירים בחיל האוויר האמריקאי, לא היה צורך עד כה בהכנסת המטוס המתקדם לפעילות מבצעית.

ביום שבת האחרון דיווחו כלי תקשורת אמריקאים כי מטוסי צבא ארצות הברית מדגם F-22 הוצבו בבסיס צבאי המרוחק כ-320 קילומטרים מאירן. למרות הצעד המאיים, חיל האוויר האמריקאי הכחיש כי הצבת המטוסים קשורה לתקיפה אפשרית באירן בתקופה הקרובה, אלא חלק מתרגיל שגרתי של שיתוף פעולה ביטחוני באזור.

עוד בנושא
צבא ארה"ב הציב מטוסי קרב במרחק של 320 ק"מ מאירן
רוסיה: מטוס הקרב "החמקן" החדש נחשף לציבור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully