וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התעללות בצבא ארה"ב: הוכה בפטיש ענק - ונפצע קשה

בסרטון נראה חייל מבסיס בקרולינה הצפונית. חברו ליחידה מכה בו בעוצמה בפטיש עץ גדול. הוא מתמוטט לארץ, ראשו נחבל בבטון והוא התעלף ופרכס. החייל המכה כנראה סולק מהשירות

סרטון שהועלה לרשת בימים האחרונים מתעד מקרה חמור של התעללות בצבא ארצות הברית, במהלך טקס חניכה לחיילים זוטרים. התקרית אירעה בחודש אפריל השנה בבסיס פורט בראג בקרולינה הצפונית, אך משפחתו של החייל החבול, הפיצה כעת את הסרטון לכלי התקשורת, מפני שלדבריה, יש להעמיד את החייל המכה למשפט צבאי. בסרטון, נראה החייל, כשחברו ליחידה מכה בו בעוצמה בפטיש עץ גדול. לאחר מכן החייל מתמוטט לארץ, וראשו נחבל בכיסא ולאחר מכן בבטון שעל הרצפה. הוא איבד את ההכרה והחל לפרכס, ופונה מיד לבית החולים, שם אושפז במצב קשה וראשו ונזקק לתפרים רבים. ככל הנראה, ה"טקס" המתועד הוא גרסה אלימה במיוחד למנהג נפוץ בצבאות רבים בעולם: "לברך" חיילים שקודמו בדרגה, באמצעות נעיצה כוחנית של הסיכות החדשות שקיבלו.

לפי רשת NBC, מאז המקרה, החייל שהוכה כבר שב לבסיסו, אך טרם ברור אם החבלות שספג יאפשרו לו לשוב לתפקיד קרבי. הוא הופרד מחבריו שהשתתפו בטקס הזובור האלים, ודובר צבא ארצות הברית פרסם הצהרה בה גינה את המעשה שתועד בסרטון, ואמר בה כי החייל המכה נענש - אך לא פירט כיצד. "כל מעשינו בצבא מבוססים על אמון", נאמר בהודעה, "אמון זה מבוסס על יחס הוגן ושוויוני לכל החיילים ועל כבוד הדדי". עם זאת, גורמים צבאיים אמרו לכלי התקשורת כי מדובר בעבירה חמורה, שסביר שהחייל המכה סולק מהצבא בגינה.

בחודש מרץ נערך שימוע בסנאט בעקבות כמה מקרי התאבדויות בצבא, שיוחסו למסכת ארוכה של התעללויות, בהם טקסי זובור אלימים לחיילים זוטרים. מספר ההתאבדויות בצבא האמריקני הגיע לשיא בשנה האחרונה. מרבית המקרים נובעים מדיכאון בקרב חיילים משרתים ואנשי מילואים.

(עדכון ראשון: 20:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully