וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר הכלכלי באירן: בתי החולים ב"מצב מלחמה"

גורמים במערכת הבריאות במדינה דיווחו כי בתי החולים לא מסוגלים לספק עשרות תרופות, וכי מחירי הכימותרפיה עלו פי ארבעה. "אנו נאלצים לשלוח מטופלים למות", אמר חבר פרלמנט

גורמים רשמיים באירן דיווחו השבוע כי מערכת הבריאות במדינה סובלת ממשבר חריף בכסף ובתרופות. הסנקציות שהטילו מדינות המערב על המדינה, יחד עם טיפול בעייתי של הממשלה, הביאו לכך שבתי החולים במדינה עודכנו לאחרונה בכך שהם עובדים ב"תנאי מלחמה" וכי עליהם לנפק תרופות באופן חסכוני.

רבים מהרופאים במדינה, שנהגה לסבסד את מרבית הטיפולים באזרחיה, הביעו לאחרונה תסכול מהמצב שאליו נקלעו בתי החולים. "ידינו קשורות", אמרה נסרין, רופאה מהעיר שיראז שבדרום-מערב המדינה. "קיבלנו רשימה של 120 תרופות שלא ניתן לספק, מכיוון שהמלאי שלהן אזל". היא ציינה כי המחסור החמור ביותר נרשם בתרופות לבעיות לב, לסוכרת ולסרטן. זאת לעומת התרופות לתופעות קלות יותר שניתן לרכוש ללא מרשם, מהן יש מלאים גדולים בחנויות.

הפרלמנט האירני. Hasan Sarbakhshian, AP
רק חלק קטן מהתקציב הועבר השנה למערכת הבריאות. הפרלמנט האירני/AP, Hasan Sarbakhshian

המשבר נובע כאמור משילוב של השפעת הסנקציות המערביות על אירן בגלל סירובה להפסיק בפיתוח תכנית הגרעין שלה, יחד עם מהלכי הממשלה המקומית, שזכו בחודשים האחרונים לביקורת. ראש ועדת הבריאות של הפרלמנט האירני, חוסיין עלי שחריארי, אמר החודש כי "הממשלה משחקת עם בריאות האזרחים ולא מספקת את התקציבים הדרושים". הוא ציין כי מחירו של טיפול כימותרפיה עלה פי ארבעה בשנה האחרונה. "אנו נאלצים לשלוח את רוב המטופלים שלנו, שאינם עשירי המדינה, למות", אמר שחריארי.

בשל הירידה התלולה ברווחי המדינה מייצוא הנפט, וחוסר היכולת לחתום על חוזי מסחר בינלאומיים, קיבל משרד הבריאות האירני עד כה רק חלק קטן מהתקציב השנתי, שנועד לשמש לניהול בתי החולים ולרכישת מכשור רפואי, ציוד ותרופות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully