וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולנד לנתניהו: "נטיל על אירן כמה סנקציות שצריך"

ראש הממשלה נועד עם נשיא צרפת בפריז וקרא לקהילה הבינלאומית להציב קו אדום לאירן. הולנד קרא "לחדש את המשא ומתן בין ישראל והפלסטינים בלי תנאים מוקדמים"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד היום (רביעי) בפריז עם נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, לראשונה מאז ניצב בבחירות לפני כחצי שנה. במסיבת עיתונאים משותפת אמר הולנד כי אי אפשר לקבל את האיום האירני. "צרפת לא תקבל אותו. לאירן יש את הזכות להשיג גישה לגרעין למטרות אזרחיות, אך לא ייתכן שיהיה לה נשק גרעיני. זה חודשים אנו דורשים מאירן להוכיח שאין לה תוכנית צבאית גרעינית. לא קיבלנו את ההוכחה הזו, לכן נאלצנו להצביע בעד סנקציות עליה, ואנחנו מוכנים בהחלט להטיל עליה סנקציות אחרות, כמה שיהיה צריך, כדי לקבל ממנה הוכחות מוחשיות שהיא מפסיקה את הניסיון להתחמש בנשק גרעיני". הולנד טען כי הסנקציות האלה יעילות. "לצערו של העם האירני ניתן לראות זאת בקשיים הכלכלים שהעם חווה כתוצאה מהסנקציות, ולכן בהחלט יש מקום למשא ומתן כדי להסיר את האיום מעל האזור".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא צרפת פרנסואה הולנד בפריז. רויטרס
נתניהו והולנד בארמון האליזה/רויטרס

"אנחנו מקבלים כל מה שאירן עושה כדי לקדם מטרות גרעיניות אזרחיות", הוסיף הנשיא הצרפתי, "אבל ברגע שהיא פועלת למען גרעין צבאי - יש לנו חובה ללחוץ עליה כדי שתפסיק לעשות זאת. נמשיך לעשות זאת בשבועות ובחודשים הקרובים יחד עם הקהילה הבינלאומית. הכל נעשה במסגרת בינלאומית".

הולנד התייחס גם לתהליך המדיני מול הפלסטינים. "צרפת שואפת לחדש את המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים. בלי תנאים מקדימים, עם אותה מטרה שאנו מאז ומעולם שאפנו לה - שתי מדינות לשני עמים. מדינת ישראל, שיהיה לה את הביטחון הראוי לה ומדינה פלסטינית. יש אפשרות גם שהפלסטינים ינסו להשיג באו"ם מה שהם לא משיגים במשא ומתן אבל רק משא ומתן יכול להביא לפתרון אמיתי לבעיה הפלסטינית". הולנד ציין כי לשתי המדינות גם מחלוקות, בעיקר בנושא ההתנחלויות, אך הוא משוכנע שמשא ומתן יוביל לשלום, "שחייב להתחיל במהרה".

לצד המחלוקות, הדגיש הולנד את היחסים הטובים בין המדינות ואת "החברות ההיסטורית שמאחדת בין המדינות". הוא התייחס גם לסוגיית האנטישמיות בעקבות מתקפת הטרור בטולוז, וציין כי מחר יבקרו השניים בבית הספר שנפגע. "יהודי צרפת הם אזרחים צרפתים. אנחנו צריכים להגן על כל האזרחים כאן. ברגע שהביטחון של אזרח כלשהו נפגע - הביטחון של המדינה כולה נפגע. יש כאן עיקרון של חילוניות - אין אפליה דתית במדינה. כולם אזרחים שווים לא משנה מה דתם. לכולם יש זכות לביטחון מלא. אני יכול להבין למה נתניהו אומר שיהודי צרפת יתקבלו בברכה בישראל, אבל אני גם מזכיר להם שצרפת היא המדינה שלהם ושאנחנו נעשה הכל כדי שהם יוכלו לחיות בה בשלום".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא צרפת פרנסואה הולנד בפריז. רויטרס
"ברגע שהביטחון של אזרח כלשהו נפגע - הביטחון של המדינה כולה נפגע"/רויטרס

נתניהו מצידו הודה להולנד על מאמצי צרפת בנושא הגרעין האירני. "אני משבח אותך ואת צרפת על העמדה הנחרצת שלכם בנוגע לסנקציות על אירן. הסנקציות פוגעות בכלכלה האיראנית, אבל למרבה הצער עדיין לא עצרו את פרויקט הגרעין האירני. הוא ממשיך וזה משהו שמהווה דאגה משותפת לישראל, לצרפת, לארצות הברית, לאירופה, לכל מדינה ערבית במזרח התיכון ולכל מי שרוצה לראות עולם שקט. לא יהיה עולם שקט אם לאייטוללות יהיה נשק גרעיני, לכן הצבתי באו"ם את הקווים האדומים שהקהילה הבינלאומית חייבת להציב".

"מאבק נחרץ ומדיניות ברורה נגד אנטישמיות"

ראש הממשלה ציין כי השניים דנו גם במתרחש בסוריה. "חלקנו מידע משותף על המעורבות של אירן ושל חיזבאללה במשטר הסורי, וזו סיבה נוספת לעצור את אירן ולחשוף את השותפות שלה ברצח המוני. דיברנו על כך שיש למנוע מנשק להשמדה המונית ליפול בידיים הלא נכונות כפי שעלול לקרות בסוריה. לאור ההיסטוריה של העם היהודי לא אקל ראש במי שמאיים על קיום העם היהודי. לאירן יש פנטזיות מסוכנות והן הופכות מסוכנות פי כמה כשיש סיכוי שיהיה לה נשק גרעיני".

ראש הממשלה הדגיש כי ממשלת צרפת לאורך השנים נלחמת באנטישמיות באופן מובהק. "אין שום סובלנות כלפי אנטישמיות ויש מאבק נחרץ ומדיניות ברורה נגד אנטישמיות. זה סוג חדש של אנטישמיות כיום, שצומח בשכונות אלימות, והיא מאיימת לא רק על יהודי צרפת אלא על צרפת כולה ועל אירופה כולה. אני כראש ממשלת ישראל תמיד מעודד יהודים בכל העולם לבוא למדינה היהודית ולהפוך אותה לביתם".

"אני מודה להולנד על קבלת הפנים החמה וגאה מאוד בכך שיסע איתו מחר לטולוז כדי להביע את העמדה המשותפת נגד אנטישמיות קיצוניות המופנית ליהודים או לא יהודים, נגד טרוריזם", המשיך ראש הממשלה. "זה היסוד המשותף. תומכים בחופש, ועומדים כנגד מי שמונעים חופש. אני גאה מאוד בשותפות הזו". נתניהו סיפר כי הזמין את הולנד לביקור בישראל. "ביקשתי מהולנד לבוא לישראל, כדי שאוכל לגמול לו על האירוח כאן. אני לא מבטיח אבל שנוכל להעמיד ארוחת צהריים כה מפוארת כמו בצרפת, אבל כן נוכל להשתוות לחום הצרפתי".

למרות האווירה האירופאית, התייחס נתניהו גם לפוליטיקה הפנימית בישראל. לשאלות כתבים על פרישתו של השר משה כחלון מהליכוד והאפשרות שיקים מפלגה חדשה ענה נתניהו: "משה כחלון אמר לי בצורה מפורשת שהוא נשאר בליכוד. הוא אמר את זה בציבור בצורה מפורשת ואני מאמין שהוא יישאר בליכוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully