וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן: אובמה מוכן לשיחות ישירות עם אירן

23.10.2012 / 20:46

דובר הבית הלבן התייחס לדיווח על הסכמת ארצות הברית לשיחות ישירות עם אירן על תכנית הגרעין, והבהיר כי הנשיא מוכן למשא ומתן, "אם וכאשר האירנים יהיו רציניים בקשר לכך"

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, מוכן לשיחות עם אירן בנושא תכנית הגרעין, אך טרם סוכם על כך, כך הודיע הערב (שלישי) דובר הבית הלבן, ג'יי קרני. זאת בעקבות הדיווח ב"ניו יורק טיימס" על הסכמת ארצות הברית לנהל שיחות ישירות מול טהרן בנושא תכנית הגרעין, כנתיב עוקף לשיחות שמקיימות שש המעצמות מול אירן.

"אנו מוכנים לשקול משא ומתן בין המדינות, אך הדבר לא נקבע ואין לנו שום הסכמים עם האירנים לעשות זאת", מסר קרני לאחר שבבית הלבן כבר הכחישו את הדיווח לאחר פרסומו, "שום דבר לא נקבע. אין הסכם. אנו מוכנים כעת והיינו מוכנים בעבר לקיים משא ומתן אם וכאשר האירנים יהיו רציניים בקשר לשיחות".

לפי הדיווח של ה"ניו יורק טיימס", ממשל אובמה מתכוון להציע הקלה בעיצומים על אירן, בהתאם לנכונותה להגביל את פעילות ההעשרה בשטחה. ככל שאירן תגביל את תכנית הגרעין יותר, כך תתגמש ארצות הברית בחומרת הסנקציות, הסבירו גורמים לעיתון. השיחות שעליהן הסכימו הצדדים, לפי הדיווח, נולדו לאחר חילופי מסרים חשאיים בין בכירים בשתי המדינות, שהחלו סמוך לכניסת אובמה לבית הלבן.

"אירן משתמשת במשא ומתן כדי להרוויח זמן"

באירן מיהרו להכחיש את הדיווח. שר החוץ של אירן, עלי אכבר סאלחי, דחה את הפרסומים אך ציין כי השיחות בנושא עם מעצמות המערב נמשכות. "אין לנו שום דיונים או משא ומתן עם ארצות הברית", אמר סאלחי במסיבת עיתונאים בדובאי.

גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס לפרסום ואמר: "אין לי מידע על מגעים כאלה ואני לא יכול לומר שהם מתקיימים בפועל. אני כן יכול לומר שאירן משתמשת במשא ומתן איתה כדי להרוויח זמן. בשנה האחרונה היו לאירן שיחות עם חמש המעצמות וטהרן העשירה אלפי קילוגרמים של אורניום בתכנית הגרעין שלה. אין לי שום סיבה לתאר שאירן תתנהג אחרת. לכן, הקהילה הבינלאומית צריכה להציב דרישות מאוד ברורות מאירן למשא ומתן: הפסקת העשרת האורניום, הוצאת האורניום ופירוק המתקן בקום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully