וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "כל עוד אני ראש ממשלה – לא יהיה לאירן גרעין"

ראש הממשלה נתניהו התייחס לדיווח ב"ניו יורק טיימס" על הסכמה למשא ומתן ישיר בין טהרן לוושינגטון: "אין לי מידע על מגעים כאלה ואני לא יכול לומר שהם מתקיימים"

צילום: דניאל בוק, עריכה: יותם בן-דוד

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס הערב (ראשון) לפרסום ב"ניו יורק טיימס" על מגעים ישירים בין אירן וארה"ב. "אין לי מידע על מגעים כאלה ואני לא יכול לומר שהם מתקיימים בפועל. אני כן יכול לומר שאירן משתמשת במשא ומתן איתה כדי להרוויח זמן. בשנה האחרונה היו לאירן שיחות עם חמש המעצמות וטהרן העשירה אלפי קילוגרמים של אורניום בתכנית הגרעין שלה. אין לי שום סיבה לתאר שאירן תתנהג אחרת. לכן, הקהילה הבינלאומית צריכה להציב דרישות מאוד ברורות מאירן למו"מ: הפסקת העשרת האורניום, הוצאת האורניום ופירוק המתקן בקום".

בנימין נתניהו בני גנץ ואהוד ברק בתרגיל העורף בחולון. דרור עינב
נתניהו, ברק וגנץ, הערב בתרגיל פיקוד העורף בחולון/דרור עינב

"הסיכוי הטוב ביותר שזה יצליח הוא שימוש בסנקציות יותר חריפות ואופציה צבאית אמינה", המשיך נתניהו. "בכל מקרה, כל עוד אני ראש ממשלה לא אאפשר לאירן להגיע ליכולת צבאית גרעינית". נתניהו אמר את הדברים במהלך ביקורו ב"אתר הרוס" בחולון במסגרת תרגיל העורף הלאומי. מוקדם יותר אמרו גורמים בלשכת נתניהו כי "המגעים האלה לא מוכרים לנו ואיננו יודעים אם יש להם יסוד".

גם שר החוץ של אירן, עלי אכבר סאלחי, הכחיש היום את הדיווח כי ארצו מתכוונת לנהל משא ומתן ישיר בנושא הגרעין עם ארה"ב. עם זאת, ציין השר כי השיחות בנושא עם מעצמות המערב נמשכות. "אין לנו שום דיונים או משא ומתן עם ארה"ב", אמר השר במסיבת עיתונאים בדובאי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

בישראל סקפטיים: "מקווים שזה ברווז עיתונאי"

גם שר החוץ, אביגדור ליברמן, העריך כי אין ממש בדיווח. "מקווים שזה ברווז עיתונאי ולא יותר מזה", אמר ליברמן בראיון לגלי צה"ל. לדבריו, אירן שוב ושוב מרמה את הקהילה הבינלאומית. "המשא ומתן עם אירן לא התחיל אתמול או שלשום. בעשר השנים האחרונות האירנים רימו את מועצת הביטחון, ואת כל המערך הבינלאומי", אמר. "כל מה שהאירנים רוצים להשיג במשא ומתן ישיר זה הורדת סנקציות. אם הסנקציות עובדות, למה להוריד אותן? ברור לכולם שהם לא רוצים לשלם מחיר. ראינו גם בדו"ח של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית כי האירנים מרמים פעם אחר פעם. לכן ברור שמבחינתם זה רק תרגיל".

שר האוצר, יובל שטייניץ הוסיף בעקבות הפרסום: "אני לא יודע על הדיווח ב'ניו יורק טיימס', אני כן יודע שישראל השיגה הישג מדיני משמעותי בהטלת הסנקציות החונקות, הכמעט משתקות על הכלכלה האירנית, שנמצאת על סף התרסקות. אני לא מקנא בשר האוצר האירני, המצב שם יותר קשה מבאירופה. ארה"ב ריבונה להחליט על מדיניותה לבד, אבל יש הבנה ברורה גם מאובמה וגם מרומני, שאי אפשר להכיל אירן גרעינית".

השר סילבן שלום ציין כי "האירנים יעשו כל דבר כדי להגיע לפצצה ולהשהות את הסנקציות. הנסיונות הנואשים להגיע לדיאלוג נובעים מכך שהסנקציות מקשות עליהם, אבל הקהילייה הבינלאומית לא צריכה ליפול למלכודת הזו. אנחנו שבעים מהבטחות אירניות שהן לעג לרש, וצריך להמשיך בסנקציות משתקות, בעיקר על הבנק המרכזי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully