וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסנקציות נגד אירן פועלות: "אנחנו בבעיה קשה"

מנכ"ל חברת הספנות הגדולה ברפובליקה האיסלמית מודה כי העיצומים שהטילו ארה"ב והאיחוד האירופי פוגעים בעסקים, אך לא מרים ידיים: "נמשיך גם אם מדינה אחת בלבד תעבוד איתנו"

הסנקציות החריפות שהטילו לאחרונה ארה"ב והאיחוד האירופי על אירן, ובפרט על תעשיית הספנות במדינה, נותנות את אותותיהן. "אם הממשלה לא תסייע לנו, הסנקציות ייעצרו את רוב הפעילות שלנו", אומר בדאגה מוחמד חוסיין דחמר, מנכ"ל חברת הספנות הגדולה ברפובליקה האיסלמית IRISL.

"אם המצב הזה יימשך, הפעילויות שלנו יעמדו בפני בעיות קשות", מזהיר דחמר בראיון לעיתון העסקים האירני, "ג'יהאן א-סנאט". "ספנות מהווה את אחת המטרות העיקריות של הסנקציות. לנזק יש השפעה כלשהי. לחץ נוסף יוביל לנזק גדול יותר".

ספינה בנמל בנדר עבאס באירן. AP
"העולם שם לנו מגבלות". ספינת סחר באירן/AP

בשבוע שעבר החליט האיחוד האירופי להטיל סנקציות נוספות נגד אירן על מנת לאלץ את המשטר בטהרן להיענות לדרישות הקהילה הבינלאומית הקוראת לאירן לסגת מתכניתה הגרעינית. הסנקציות החדשות שהטיל האיחוד מתייחסות לבנקים באירן, לתחום הספנות ולתעשייה. עם זאת, דחמר לא מרים ידיים. "אנחנו במלחמה עכשיו. הם רוצים ללחוץ עלינו ליפול, אך הם לא יצליחו", הוא אומר בביטחון. "כיום, בשווקים הבינלאומיים אנחנו מפסידים והעולם שם לנו מגבלות. נמשיך גם אם מדינה אחת בלבד תעבוד איתנו".

לדברי דחמר, החברה בראשה הוא עומד אף ספגה מתקפת סייבר באוגוסט 2011. "המתקפה הייתה קשה והוכיחה כי הם (התוקפים) נתמכו על ידי מקורות בעלי כח", סיפר דחמר. "קרוב לוודאי שנגנב מאיתנו מידע, אך אין לנו שום מידע סודי", אמר והוסיף כי החברה התאוששה מהמתקפה. "נגרם נזק רב, הופעל עלינו לחץ כבד".

מתקנים להפקת גז טבעי בדרום פארס, אירן. AP
הסנקציות עושות את העבודה/AP

IRISL ניסתה להתחמק מהסנקציות על ידי כך ששינתה את דגליה והקימה חברות קש – כך על פי משרד האוצר האמריקאי והאיחוד האירופי. "איננו יכולים לחצות את המים הטריטוריאליים של אירופה באמצעות החלפת דגלים", הסביר דחמר. "לכן, איננו לוקחים את הסיכון הזה".

דחמר הבהיר כי החברה אינה עובדת בשירות סוכנויות צבאיות אירניות. "זה שנים שאיננו עובדים איתם", אמר. "אין להם צרכים כה גדולים. גם את הצרכים שיש להם מספקים בעצמם". "זה לא כמו בשנות המלחמה אז מספר אמצעי הלחימה היה רב והם נעזרו בספינות כדי לשנע אותם", הוסיף בהתכוונו למלחמה עם עירק בשנות השמונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully