וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמינאי: "לא ניכנע לבריונות של האיחוד האירופי"

המנהיג העליון של אירן התייחס להחלטה להטיל על המדינה סנקציות נוספות, ואמר כי "אירופה תקועה בהלך רוח קולוניאליסטי". משרד החוץ האירני: "זה רק ירחיק את המשא ומתן"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

"אירן לא תיכנע לבריונות", כך אמר היום המנהיג העליון של אירן, עלי חמינאי, בתגובה לסנקציות שהטיל אתמול האיחוד האירופי על אירן. בראיון לטלוייזיה הממלכתית של אירן, הוסיף חמינאי כי "המנהיגים האירופאים עדיין תקועים בהלך הרוח הבריוני והקולוניאלי של המאה ה-19, אולם הם ייתקלו בבעיות רבות בזכות ההתנגדות של האומה האירנית".

חמינאי ציין כי לטענת המערב, הסנקציות נועדו להשיב את אירן לשולחן המשא ומתן, "אולם מתי אירן עזבה אותו מלכתחילה?". לדבריו, "המטרה האמיתית שלהם היא להכריח את אירן להיכנע לבריונות בשלחן המשא ומתן, אך הם חלשים מכדי להוריד את אירן על ברכיה".

במקביל, ממשרד החוץ האירני נמסר היום כי החלטת האיחוד לא תצליח לגרום לאירן לנהל משא ומתן באשר לתכניתה הגרעינית. "הטעות בחישוב שביצעו המדינות הללו רק תרחיק אותם מהתוצאה הרצויה", אמר ראמין מהמנפרסט, דובר המשרד. "במקום לנקוט בגישה הלא נכונה, להיות עקשנים ולהפעיל לחץ, אפשר לחזור לשיחות באמצעות גישה הגיונית".

הוועדה לענייני חוץ של האיחוד האירופי התכנסה אתמול בלוקסמבורג והכריזה על הטלת חבילת סנקציות חדשה על אירן. בין היתר כללה החבילה סנקציות בתחום הבנקאות והספנות באירן, וכן אמברגו על ייצוא הגז הטבעי של המדינה. "האיחוד האירופי הגביר את הלחץ על אירן באמצעות חבילת סנקציות משמעותית נוספת", אמר אתמול שר החוץ של בריטניה, וויליאם הייג. "מדובר בתגובה ישירה לסירובה המתמשך של אירן לנקוט צעדים ממשיים כדי להיענות לחששות שלנו לגבי תכנית הגרעין שלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully