וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אירן תנקב מכלית נפט במפרץ בניסיון לפגוע במערב"

גורמי ביון דיווחו כי ממשלת אירן פיתחה תכנית בשם "מים מלוכלכים", במסגרתה תיצור כתם נפט שיחסום את המפרץ הפרסי - ותאלץ את המערב לבטל הסנקציות בתמורה לעזרתה בניקיונו

אירן מתכננת לייצר אסון אקולוגי רחב היקף במפרץ הפרסי, כקלף מיקוח נגד המערב להפסקת הסנקציות – כך דיווח היום (ראשון) שבועון "דר שפיגל" הגרמני. על פי הדיווח, משמרות המהפכה מתכננות לנקב מכלית נפט במפרץ, ובהמשך להתנות את הסיוע לניקיון כתם הנפט בהפסקת הלחץ הכלכלי על טהרן.

בשבועון צוטטו גורמים מטעם ארגוני ביון מערביים, שציינו כי התכנית המסווגת של משמרות המהפכה - המכונה בטהרן "מים מלוכלכים" – נועדה למנוע תובלה ימית דרך המפרץ, ובכך ליצור לחץ כלכלי נגדי על המערב. כמו כן, נוסף על הניסיון להקשות על מדינות המערב, נועדה התכנית לפגוע במדינות המפרץ הערביות - שיחסיהן עם אירן מתוחים מאי פעם בשל התנגדותן למשטר אסד והתקרבותן לארה"ב. השבועון הגרמני ייחס את פיתוח התכנית למפקד משמרות המהפכה, הגנרל מוחמד עלי ג'עפרי, בשיתוף ראש האגף הימי של הארגון, אדמירל עלי פדאוי.

במקביל, מכחישה אירן את הדיווחים לפיה ביצעה תקיפות סייבר נגד חברות נפט ערביות הפועלות במפרץ הפרסי. בראיון לסוכנות הידיעות האירנית "איסנא", הכחיש מהדי אחואן בהבאדי, ראש מטה הסייבר הלאומי של אירן, את הדיווחים ואף כינה אותם "מוטים פוליטית". לדבריו, "אנו מייחסים את הדיווח לענייני הפנים של ארה"ב ולבחירות הקרבות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully