וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנקציות נוספות: "אירופה חסמה הטלוויזיה האירנית"

לקראת הצבעת האיחוד האירופי על סנקציות חדשות נגד טהרן, החליטה חברת הלווין "יוטלסאט" להפסיק את השידורים האירניים מחוץ למדינה. שרת החוץ אשטון: "עדיין מוכנים למו"מ"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

לאור הסנקציות שצפוי האיחוד האירופי להטיל היום (שני) על אירן, החליטה חברת הלוויין האירופית המובילה "יוטלסאט" להוריד משידור 19 תחנות רדיו וערוצי טלוויזיה של חברת התקשורת האירנית. המהלך לא ישפיע על השידורים בתוך אירן, אולם מעתה הערוצים לא יהיו זמינים מחוץ לגבולותיה. ברשת פרס.טי.וי האירנית, שנמנית על הערוצים שנחסמו, נטען כי אירן תוכל לנקוט בצעדים משפטיים נגד חברת הלווין בעקבות המהלך.

בתוך כך, קתרין אשטון, שרת החוץ של האיחוד, התייחסה להצבעה וציינה כי על אף הגברת הלחץ על טהרן, "אין ספק שיש מקום לנהל עמה משא ומתן". אשטון, העומדת בראש הצוות הדיפלומטי של שש המעצמות בשיחות עם הרפובליקה האיסלמית, הוסיפה: "אני מקווה שנוכל לראות התקדמות כבר בעתיד הקרוב".

שר החוץ הבריטי, וויליאם הייג, ציין לקראת ההצבעה על הסנקציות כי "אנו נגביר את הלחץ ונמשיך לעשות זאת במהלך החודשים הקרובים, אלא אם כן יושגו תוצאות בשיחות". לדברי הייג, שממשלתו יזמה לצד גרמניה וצרפת את הסנקציות החדשות, "אנו פתוחים, כמובן, לאפשרות שהמשא ומתן יצליח".

האיחוד ידון באיסור על ייבוא גז טבעי וסחר טכנולוגי

אחר הצהריים צפויים 27 שרי החוץ של האיחוד האירופי להתכנס בלוקסמבורג ולהכריז על חבילת סנקציות נוספת שתוטל על אירן, בניסיון למנוע ממנה להשיג נשק גרעיני. בין היתר תכלול החבילה הגבלות חדשות על הקשרים עם אירן בתחום המסחר, הספנות והבנקאות. מדובר בהחלטה דרמטית מצד האיחוד, שבניגוד לארה"ב, נקט עד כה בעיקר סנקציות ממוקדות על גופים ואישים מסוימים ולא על תעשיות שלמות.

השרים צפויים לדון באיסור על ייבוא גז טבעי מאירן ורכישת מתכות תוצרת המדינה, הטלת הגבלות על סחר טכנולוגי וחלקי חילוף עבור מכליות נפט אירניות וכן פגיעה במוסדות הפיננסיים של המשטר בטהרן, על ידי איסור על ביצוע עסקאות עם בנקאים וחברות מאירן. אתמול דווח בעיתון "הארץ" כי ממשלת שבדיה מתנגדת להטלת סבב עיצומים נוסף, בשל החשש לאובדן עסקת ענק בין חברת התקשורת השבדית "אריקסון" לבין ממשלת אירן. מדיניות החוץ של האיחוד נקבעת בהחלטה פה אחד של המדינות החברות באיחוד. ככל הנראה התנגדותה של שבדיה, בנוסף להתנגדות שהביעו יוון, קפריסין ומלטה, יובילו להקלה מסוימת בטון התקיף כלפי אירן.

שר החוץ, אביגדור ליברמן, קרא אתמול לאיחוד לאשר את הסנקציות על טהרן. לדבריו, ההצבעה המתוכננת היא "הדבר החשוב ביותר כרגע מבחינה בינלאומית. זהו עניין קריטי, חיוני והכרחי, שהאיחוד האירופי יעביר את המסר הנכון". השר טען כי אי קבלת החלטה על אימוץ סנקציות נוקשות כלפי אירן "תביא אותנו לסף של מציאות חדשה, דומה לזו של שנות ה-30', כשהעולם המערבי טעה ובמקום לחנוק את המשטר הנאצי בעודו באיבו, החליט להתפשר ולפייס את היטלר". הוא הוסיף כי "כולנו יודעים, לצערנו יותר מדי טוב, מה קרה כתוצאה מכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully