וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן לאיחוד האירופי: הגבירו הסנקציות על אירן

טל שלו

14.10.2012 / 21:46

שר החוץ קרא למדינות האיחוד לאמץ מחר בפגישתם בלוקסמבורג סנקציות נוקשות על טהרן, והזהיר כי אי קבלת החלטה "תוביל למציאות כמו בשנות ה-30' כשהעולם התפשר עם היטלר"

שר החוץ, אביגדור ליברמן, קרא היום (ראשון) לאיחוד האירופי לאשר הטלת סבב נוסף של סנקציות על אירן בשל המשך מאמציה לפתח את תוכנית הגרעין שלה - למרות התנגדויות של חלק מהמדינות החברות באיחוד. מחר צפויים 27 שרי החוץ של מדינות האיחוד להתכנס בלוקסמבורג ולאשר סנקציות נוספות על טהרן, בדגש על המסחר עם הרפובליקה האיסלמית, המגעים עם הבנקים האירניים וכן על ייבוא משאבי טבע. לדברי ליברמן, הפגישה המתוכננת היא "הדבר החשוב ביותר כרגע מבחינה בינלאומית. זהו עניין קריטי, חיוני והכרחי, שהאיחוד האירופי יעביר את המסר הנכון".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שר החוץ ליברמן עם מקבילו הברזילאי, אנטוניו פטריוטה/מערכת וואלה!, צילום מסך

השר טען כי אי קבלת החלטה על אימוץ סנקציות נוקשות כלפי אירן "תביא אותנו לסף של מציאות חדשה, דומה לזו של שנות ה-30', כשהעולם המערבי טעה ובמקום לחנוק את המשטר הנאצי בעודו באיבו, החליט להתפשר ולפייס את היטלר". הוא הוסיף כי "כולנו יודעים, לצערנו יותר מדי טוב, מה קרה כתוצאה מכך".

ברזיל: "מודאגים מאיומי ישראל על תקיפה באירן"

המדינות החברות באיחוד האירופי ידונו בפסגה באיסור על ייבוא גז טבעי מאירן ורכישת מתכות תוצרת המדינה, הטלת הגבלות על סחר טכנולוגי וחלקי חילוף עבור מכליות נפט אירניות ופגיעה במוסדות הפיננסיים של המשטר בטהרן, על ידי איסור על ביצוע עסקאות עם בנקאים וחברות מאירן. היום דווח בעיתון "הארץ" כי ממשלת שבדיה מתנגדת להטלת סבב עיצומים נוסף, בשל החשש לאובדן עסקת ענק בין חברת התקשורת השבדית "אריקסון" לבין ממשלת אירן. מדיניות החוץ של האיחוד נקבעת בהחלטה פה אחד של 27 המדינות החברות באיחוד. ככל הנראה התנגדותה של שבדיה, בנוסף להתנגדות שהביעו יוון, קפריסין ומלטה, יובילו להקלה מסוימת בטון התקיף כלפי אירן.

בפגישתו עם שר החוץ של ברזיל, אנטוניו פטריוטה, המבקר בישראל, הדגיש ליברמן כי "למערב יש מספיק כוח רצון ונחישות על מנת לעצור את מאמצי אירן לערער את היציבות בעולם, להתעמת עם איומיה על ישראל ועם תמיכתה במשטר הסורי האכזרי". ליברמן הביע את הערכתו לשר החוץ הברזילאי ואמר כי "בין ישראל לברזיל ישנם יחסים דו-צדדיים טובים, לצד כמה מחלוקות בנושאים שעל סדר היום הבינלאומי". מוקדם יותר, אמר השר הברזילאי בפגישה עם הנשיא שמעון פרס, כי ארצו "רואה בדאגה רבה את האיומים של מדינת ישראל לפתוח במתקפה צבאית נגד אירן. איומים אלה והפעולות העתידיות שעלולות להיווצר מהם, מסוכנים ביותר ליציבות המזרח התיכון".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully