וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת פטראוס: ועדת בדיקה להפקת לקחים ב-CIA

סוכנות הביון הודיעה על הקמת הוועדה לבדיקת פרשת הרומן שהובילה להתפטרות העומד בראשה. "אנו בודקים כל הזמן את הביצועים שלנו. אם יש לקחים מהמקרה הזה, נשתמש בהם להשתפר"

סוכנות הביון האמריקאית, ה-CIA, הודיעה אמש (חמישי) כי הקימה ועדת בדיקה בפרשת ראש הארגון דיוויד פטראוס, שהתפטר מתפקידו בשבוע שעבר על רקע רומן שניהל עם העיתונאית ומחברת הביוגרפיה שלו, פולה ברודוול. "ב-CIA אנו בודקים כל הזמן את הביצועים שלנו. אם יש לקחים מהמקרה הזה, נשתמש בהם כדי להשתפר", אמר דובר הארגון. עם זאת, הוא הוסיף כי "אנו לא קובעים מראש אף תוצאה".

במקביל, הגן אמש שר המשפטים של ארה"ב, אריק הולדר, על החלטת משרדו להימנע מהודעה לנשיא ברק אובמה על החקירה שהתקיימה בעניינו של פטראוס, שבסופו של דבר הובילה להתפטרותו. בתגובה פומבית ראשונה בנושא אמר הולדר כי המשרד חשף בפני הממשל את הפרשה בזמן "המתאים". "הרגשנו בטוחים בידיעה כי לא קיים איום על הביטחון הלאומי", אמר במסיבת עיתונאים בניו אורלינס. עם איום כזה אכן היה קיים, הדגיש הולדר כי המשרד היה כמובן מיידע את הנשיא.

ביום שלישי דווח ה"טלגרף" הבריט" כי ראש ה-CIA לשעבר השתמש בתעלול מיוחד כדי להחליף מכתבים ברודוול. לפי הדיווח, המובא מפי כתב העיתון בלוס אנג'לס, פטראוס וברודוול פתחו חשבון ג'ימייל, ואת המכתבים שכתבו זה לזו שמרו בתיבת הטיוטות. באופן הזה, שניהם יכול להיכנס לחשבון ממחשבים שונים ולקרוא את המכתבים, מבלי שהמכתבים למעשה "נשלחו החוצה", אלא נשמרו בתיבה עצמה.

מפקד הכוחות הבינלאומיים באפגניסטן, דיוויד פטראוס, עם העיתונאית פולה ברודוול. קאבול, יולי 2011. רויטרס
פתחו תיבת מייל משותפת והתכתבו בתוכה. פטראוס וברודוול/רויטרס

ה"טלגרף" מדווח כי מדובר בתעלול המשמש פעילים רבים בארגון אל-קאעדה, שמנסים להערים על סוכנויות הביון של המערב - אך מנגד, משמש גם בני נוער פרנואידים, שאינם מעוניינים שהוריהם יוכלו לעקוב אחריהם. ברגע שמכתב "עוזב" את תיבת הדואר האלקטרוני, הוא משאיר עקבות מסוימים, בהם כתובת ה-IP של האדם ששלח אותו.

הרומן בין פטראוס לכותבת הביוגרפיה שלו נחשף כאשר חוקרי האף-בי-איי קיבלו היתר לפרוץ למחשב שלה, וגילו את כתובת ה-IP שלה. לפי החשד, ברודוול שלחה איומים מחשבון דואר פיקטיבי לידידתו הקרובה של פטראוס, ג'יל קלי, מפני שחשדה שהוא מנהל רומן גם איתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully