וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת פטראוס: גם מפקד כוחות נאט"ו באפגניסטן נחקר

13.11.2012 / 8:51

הפנטגון חוקר כ-30 אלף מסמכים ומיילים שהועברו בין הגנרל ג'ון אלן לג'יל קלי - האישה שאוימה על ידי המאהבת של ראש הסי-איי-אי המתפטר. אובמה ופנטה הורו לעכב את קידומו

המפקד העליון של כוחות נאט"ו באפגניסטן, הגנרל האמריקני ג'ון אלן, נמצא בחקירה פנימית בשל "תכתובות חשודות" שניהל מול ג'יל קלי - ידידתו של ראש הסי-אי-איי הפורש, דיוויד פטראוס - כך הותר הבוקר (שני) לפרסום. קלי, היא האישה שקיבלה איומים מפולה ברודוול - המאהבת של פטראוס וכותבת הביוגרפיה שלו, שחשדה בה כי גם היא נמצאת עמו בקשר רומנטי.

במסגרת החקירה, מחלקת הבקרה של הפנטגון קיבלה מידע חדש מהאף-בי-איי, והחליטה לחקור את תיבת הדואר של הגנרל אלן. אלן, מפקד הכוחות הבינלאומיים, קיבל את התפקיד מידיו של פטראוס בחודש יולי בשנה שעברה, אחרי שפטראוס שב לארה"ב כדי להתמנות לראש הסי-אי-איי.

השתלשלות החקירה: המאהבת חשדה בידידה ששירתה בבסיס סודי

ג'ון אלן, מפקד כוחות נאט"ו באפגניסטן, עם קודמו בתפקיד, ראש הסי-אי-איי דיוויד פטראוס. 2011. Musadeq Sadeq, AP
ג'ון אלן/AP, Musadeq Sadeq

לפי מקור רשמי בוושינגטון, החוקרים סרקו בין עשרים לשלושים אלף עמודים של תכתובות דואר אלקטרוני ומסמכים אחרים שהועברו בין אלן לקלי בשנים 2012-2010. המקור סירב לומר אם המסמכים הכילו תכנים מיניים, איומים או הדלפות של מידע סודי. המקור הוסיף כי אלן מכחיש כל חשד המייחס לו עבירה על החוק.

בשל החקירה, שר ההגנה, ליאון פנטה, הורה לעכב את מינויו של אלן למפקד יוקו"ם (הפיקוד האירופי של צבא ארה"ב) ולמפקד כוחות נאט"ו באירופה. פנטה, ששוחח עם כתבים במטוס בדרכו מהאווי לאוסטרליה, אמר כי הנשיא, ברק אובמה, אישר את ההחלטה לעכב את המינוי. שר ההגנה הוסיף כי הוא קורא לסנאט לאשר במהירות את מינויו של סגנו של אלן, הגנרל ג'וזף דנפרד, למחליפו. פנטה הוסיף כי מציין לחיוב את תרומתו של אלן למאמצי הלחימה באפגניסטן.

סוכני אף-בי-איי ערכו חיפוש של שעתיים בביתה של ברודוול

אמש, פשטו סוכני אף-בי-איי על ביתה של ברודוול בקרולינה הצפונית וערכו חיפוש בשתי קומותיו. עיתון מקומי דיווח שכעשרה בלשים הגיעו לביתה של ברודוול, בעיר שארלוט, ועזבו אותו אחרי כשעתיים כשבידיהם ארגזי קרטון. כמה בלשים צילמו את הבית ואת סביבתו. הפשיטה החלה בשעה 20:40 (שעון מקומי).

סרטון שהועלה שלשום לרשת מעלה חשד כי ברודוול נחשפה למידע חסוי, הקשור לחקירת הפיגוע בקונסוליה האמריקנית בבנגזי. בהרצאה שנשאה באוניברסיטת דנבר לפני שבועיים, היא חשפה בפני הקהל שהסי-איי-אי הפעיל תאי מעצר בבנגזי, בהם נחקרו לובים שהיו חברים במיליציות מקומיות. "אני לא יודעת אם כבר שמעתם על זה", אמרה, "אבל הם (הסי-אי-איי) חושבים שהמתקפה על הקונסוליה נועדה, אולי, לשחרר אותם". הסרטון, שהועלה ליוטיוב על ידי האוניברסיטה, הוסר אמש מהרשת.

לפי עיתונאים שצובאים על ביתה של ברודוול, היא ככל הנראה לא חזרה אליו מאז שנודע על מעורבותה בפרשה, ולא ברור היכן היא נמצאת. אחד השכנים, שתיאר את עצמו כ"מקורב" לבני המשפחה, אמר כי ברודוול ובעלה נמצאים במקום אחר, וכי מצבם "בסדר גמור".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully