וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת פטראוס: בכיר רפובליקני קידם את החקירה

עוד הסתעפות בחקירה שגרמה להדחת ראש הסי-איי-אי: מנהיג הרוב הרפובליקני בבית הנבחרים, אריק קנטור, קישר בין מדליף של האף-בי-איי לראשי הבולשת. אך מי עוד היה מעורב?

מנהיג הרפובליקנים בקונגרס, אריק קנטור, עמד בקשר עם מקור ב-FBI, שיידע אותו על החשדות לפיהם ראש ה-CIA, דיוויד פטראוס, מנהל רומן - כך מדווח ה"ניו יורק טיימס". הדיווח על כך "נקבר" אמש (שבת) במאמר שסקר את התפטרותו של פטראוס מתפקידו כראש סוכנות הביון. לפי הדיווח, קנטור קו?שר למדליף לפני כשבועיים. ככל הנראה, הוא היה הגורם הראשון מחוץ לבולשת שידע על הפרשה.

בהצהרה שמסר קנטור סיפר הבכיר הרפובליקני: "קושרתי לעובד אף-בי-איי, שהיה מודאג כי מידע רגיש ומסווג עשוי לעמוד בסיכון. דאגתי שראש האף-בי-איי, רוברט מולר, יהיה מודע להאשמות הרציניות האלה ולנזק האפשרי לביטחון הלאומי שלנו". קנטור אישר את הדיווח ב"ניו יורק טיימס" לפיו הוא היה האיש שחיבר בין המקור לראש האף-בי-איי ב-31 באוקטובר לפני כעשרה ימים.

לקריאה נוספת:
האם דיוויד פטראוס היה אמור להיות הסגן של מיט רומני והתחרט?

מנהיג הרוב הרפובליקני בבית הנבחרים, אריק קנטור, עם המועמד הרפובליקני לנשיאות, מיט רומני. AP
אריק קנטור עם המועמד הרפובליקני לנשיאות, מיט רומני, ב-1 בנובמבר/AP

כלי תקשורת בארה"ב, שציטטו את הדיווח לפי קנטור היה מעורב בפרשה לפני שנחשפה לציבור, העלו תהיות שונות לגבי מערכת היחסים הרעועה בין האף-בי-איי לסי-איי-אי, ותהו אם קנטור שמר את המידע לעצמו, או שמא חלק אותו עם רפובליקנים נוספים בקונגרס. כמו כן, לא ברור לגמרי מתי בדיוק החליט קנטור להעביר את המידע הלאה ולקדם את החקירה שאליה נחשף. בנוסף, לא ברור מדוע קנטור – שהגדיר את המידע שנחשף אליו כ"רגיש ומסווג" – חלק אותו עם האף-בי-איי, אך לא עם הממונה על הסי-אי-איי, ג'יימס קלאפר (ה"בוס" של פטראוס), שנחשף לפרשה רק בליל הבחירות לנשיאות.

במסגרת החקירה, שהתנהלה כמה חודשים, נבדק האם המאהבת של פטראוס, פולה ברודוול, איימה על אישה אחרת שעמדה עמו בקשר. לא נמסר מיהי האישה הזו, אך נמסר כי זו אינה אשתו או אישה בעלת תפקיד רשמי בממשל. ברודוול, עיתונאית ואנליסטית צבאית, חיברה את הביוגרפיה של פטראוס כששירת מעבר לים. לפי רשת סי-אן-אן, בכירים בסי-אי-איי התבקשו לתדרך את חברי ועדת המודיעין של הסנאט בשבוע הבא, ולהבהיר להם כיצד בדיוק השתלשלה החקירה ומי היה מעורב בה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully