וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגנרל המאוהב: קווים לדמותו של ראש ה-CIA שהתפטר

דיוויד פטראוס, שהתפטר אמש מתפקידו עקב רומן שניהל, נחשב למנהיג הצבאי הבולט בעשור האחרון. בין השאר תגבר את הכוחות בעירק ובאפגניסטן וניהל את התגובה לרצח השגריר בלוב

ראש ה-CIA לשעבר, דייויד פטראוס, שהתפטר אמש (שישי) מתפקידו בגין רומן שניהל מחוץ לנישואים, נחשב למנהיג הצבאי הבולט ביותר בעשור האחרון בארצות הברית. ב-2004 מונה פטראוס על ידי הנשיא לשעבר, ג'ורג' בוש (הבן), לעמוד בראש הכוח הרב-לאומי בעירק. במסגרת תפקידו זה, נחשב פטראוס לאדריכל מבצע תגבור הכוחות הצבאיים בעירק שנערך ב-2007.

ראש ה-CIA, דיוויד פטראוס. GettyImages
נחשב לאדריכל תגבור הכוחות הצבאיים בעירק. פטראוס/GettyImages

ב-2010 הועבר פטראוס, בתקופת ממשל אובמה, לאפגניסטן, שם שימש כמפקד הכוחות האמריקניים במדינה, בעקבות פיטוריו של קודמו בתפקיד, סטנלי מקריסטל, לאחר פרסום ביקורת קשה שהטיח האחרון בנשיא אובמה. באפגניסטן הוביל פטראוס מבצע תגבור כוחות דומה לזה שניהל בעירק, אך לא הצליח לשחזר את הצלחתו בניהול הסכסוך המתמשך, כפי שעשה בעירק.

בתום 37 שנות שירות בצבא, במלאות עשור לאסון התאומים בניו יורק, פרש פטראוס ב-2011 מהצבא. בטקס פרישתו התייחס פטראוס לתגבור הכוחות האמריקניים במזרח התיכון. לדבריו, "מאז ה-11 בספטמבר למדנו את השיעור העל-זמני, לפיו לא תמיד אנו זוכים לנהל את המלחמות שאנחנו מוכנים להן יותר מכל".

האתגר המשמעותי ביותר שעמו נאלץ פטראוס להתמודד במסגרת תפקידו כראש ה-CIA, לאחר שמונה לתפקיד בספטמבר 2011, היה ההתקפה על הקונסוליה האמריקנית בבנגאזי, לוב, בספטמבר שבמהלכה נהרג השגריר האמריקני בלוב. על ניהול התגובה האמריקנית בעקבות ההתקפה, זכה פטראוס להערכה רבה מצד עמיתיו בממשל האמריקני ומצד מומחים.

העיתונאית פולה ברודוול, מחברת הביוגרפיה של ראש ה-CIA, דיוויד פטראוס, היא האישה שככל הנראה ניהלה עמו רומן, כך דיווחו הלילה כלי תקשורת בארצות הברית. השניים הכירו ב-2006. גורמים רשמיים דיווחו כי ה-FBI חוקר אם לברודוול הייתה גישה לחומרים מסווגים במהלך היכרותה עם פטראוס. בנוסף, נבדק חשד שברודוול ניסתה להשיג גישה לתיבת הדואר האלקטרוני של ראש ה-CIA לשעבר.

ב-2002 התייחסה ברודוול לתפקודו של פטראוס, במסגרת ראיון לרשת CBS. "זכיתי לראות צד אישי יותר (של פטראוס)", אמרה אז ברודוול. "הוא בטוח בעצמו אבל גם תמיד מלא דאגה ואמפתיה בקשר לאובדן חיילים בקרב ולקורבן שאנחנו מקריבים בחזית באפגניסטן". החוק בארצות הברית אוסר על בכירים בשירותי המודיעין לנהל רומנים, בגלל חשש שייסחטו על ידי מאהבות או מאהבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully